« میثاق با ولایت در همایش بزرگ بسیجیان در روز بسیججشن آغاز امامت امام زمان(عج) در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین »

حرکت در جهت پاسداری ودفاع از ارزشهای انقلاب از تفکر بسیجی است

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 5ام آذر, 1397

نشست سیاسی با حضور امام جمعه فامنین به مناسبت هفته بسیج در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا مصباح در نشست سیاسی که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، گفت: یکی از مباحثی که در دین مقدس اسلام به آن سفارش شده، اینکه انسان در کار فردی و جمعی باید انقلاب کند و در جهت تغییر برخی از اخلاق و نیات و افکار اقدام نماید. 

وی افزود: انقلاب را می توان از دو جهت بررسی کرد؛ یکی از جهت سلبی و آن حرکت به سوی رذایل هست و دیگری ایجابی که حرکت به سوی ارزشهای دینی و معنویت می باشد. اساس خلقت انسان انقلاب و حرکت و جهاد است. جهاد با هوای نفس، خودخواهی، کبر و دنیا طلبی است. گاهی انقلاب ما بیرونی است که به طبع انقلاب درونی رخ می دهد. انقلاب درونی اهمیت بیشتری دارد و ارزشش بیشتر است. 

حجت الاسلام مصباح اذعان کرد: امام خمینی رحمت الله علیه انقلاب درونی کرد که در راستای خدامحوری بود و عالم را تکان داد. چون خود تغییر کرد، توانست عالم را تغییر داده و شهید پروری کند. نوع حرکت خود جوش خدا محور که اسمش بسیج است را امام (ره) پایه گذاری کرد. فکر و حرکت و انرژی و اعتقاد بسیجی کمک کرد ما به اینجا برسیم که در دنیا حرف اول را بزنیم و خیلی از کشورهای دیگر از ما الگو گرفتند. 

استاد اخلاق تصریح کرد: در اعتقاد و نگاه بسیجی اعتقاد عقیده باید درست باشد و با اخلاصی که دارد همراه امام زمان باشد و مطیع ولایت باشد و نه مطیع هوای نفس، بر مدار ولایت حرکت کند و روحیه ی بندگی و تعبد داشته باشد. توکل به خدا را فراموش نکند.

وی ادامه داد: خداوند در هر زمانی انسان ها را به گونه ای امتحان می کند و همین امتحان عامل رهایی و نجات و رشد است پس با سختی ها مبارزه کنیم و پیرو ولایت باشیم.


فرم در حال بارگذاری ...