« برگزاری نشست زنان ایثار گر و همایش امر به معروف و نهی از منکرکلاس های آموزشی سیری در نهج البلاغه در مدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین کلید خورد »

خود سازی و تقویت روح عامل اصلی اطاعت از ولایت

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 6ام مهر, 1396

نشست بصیرتی در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین، به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد.
 سرگرد قره باغی در نشست بصیرتی که به مناسبت هفته دفاع مقدس در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین برگزار شد عنوان کرد: ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان است و گرا میداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگری غیور مردان دفاع مقدس است و باید توجه داشته باشیم که وظیفه ما در برابر شهدای کربلا و شهدای انقلاب اسلامی ایران چیست؟

وی افزود: انسان که می خواهد اطاعت از ولایت داشته باشد باید خودسازی نماید و روح خود را پرورش دهد. مومنین نسبت به مومنین دیگر بی تفاوت نیستند و باید با تقویت روح خود به فکر دیگران باشند و میخواهد به هم نوع خود کمک کنند. اطاعت از رهبری وقتی اتفاق می افتد که انسان گناه نکند . یک شیعه جای پای ولی خود حرکت می کند و باید مراقب رفتار خود باشد. ما برای اینکه مطیع مطلق ولایت باشیم، باید از گناهان دوری کنیم.

سرگرد قره باغی ادامه داد: گناهی چون غیبت کردن که مثل خوردن گوشت مردار است انسان را از خودسازی دور می کند . اگر غیبت یک مومن را کردی گناه بزرگی است که ما را از ارزش های دینی و اخلاقی دور می کند. فرهنگ عاشورایی همانا گناه نکردن است. این نیست که فقط لباس مشکی بپوشیم و اینکه دائم بر سر و سینه بزنیم . اینها هم احترام است ولی احترام اصلی و درس بزرگ عاشورا، نماز اول وقت است و نماز همانا دوری از گناه است و جلوگیری کردن از نفاق است. کسی که برای امام حسین علیه السلام سینه می زند و اشک می ریزد از گناه کردن دوری می کند و اگر چنین نباشد منافق است.

وی با اشاره به تربیت جوانان در مکتب عاشورایی اذعان کرد: اولویت اول گناه نکردن است‌. دوری کردن از گناه روح را پرورش می دهد . فرقی ندارد که کجا باشی و در چه زمانی باشی، کسی که میخواهد گناه نکند سعی خود را خواهد کرد. خواندن دعاهای موکد و تلاوت آیات قران کریم در ترک گناهان اثر گذار است. هر مومنی حداقل روزانه ۵۰ آیه قرآن را تلاوت می کند و قرآن نوری است که اراده را قوی کرده و روح را تقویت می کند. هر کس هفته ای یک صفحه از قرآن را حفظ کند در طول ۶ سال میتواند کل قرآن را حفظ شود.

سرگرد قره باغی تصریح کرد: بحث مناجات و نماز در اول وقت بسیار تاکید شده است. یک انسان مومن اگر اصول را رعایت کند ملائکه بر او نازل خواهند شد. روح تا حدی پرورش می یابد که فراتر از او حرکت می کند. ما همان حالت عوام مانده ایم و تنها مرکبی که انسان را به خدا می رساند، همان نماز اول وقت و نماز شب است. فرهنگ عاشورایی فرهنگ نماز و عبادت است. تنها شبی که حضرت زینب سلام الله نشسته نماز شب خواند، شب پس از واقعه عاشورا بود.

وی در پایان افزود: بهترین زمان برای مطالعه قبل از سحر است که ذهن انسان فعال است و مغز بهتر کار می کند. پس از نماز شب و نیایش به درگاه پروردگار بهترین زمان مطالعه است و یک راه دیگر ارتباط با عالمان و اسوه های اخلاق و دین است که انسان را به خودسازی می رساند. تا بتوانیم در خط فرهنگ عاشورایی حرکت کنیم.

 


فرم در حال بارگذاری ...