« خود سازی و تقویت روح عامل اصلی اطاعت از ولایتصحنه عاشورا درس بزرگ انسان سازیست »

کلاس های آموزشی سیری در نهج البلاغه در مدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین کلید خورد

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 5ام مهر, 1396

معاونت فرهنگی تربیتی مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین، گفت: کلاس های آموزشی سیری در نهج البلاغه از اول ماه محرم الحرام، با حضور اساتید، خواهران طلبه، دانش آموختگان و مبلغین، کلید خورد و تا آخر سال تحصیلی ادامه خواهد داشت.

نرگس کریمی ضمن بیان مراسم های سوگواری و سینه زنی، که در دهه اول ماه محرم برگزار خواهد شد، افزود: کلاس های سیری در نهج البلاغه با تدریس دکتر مهدی عبدی کلید خورد و این کلاس ها تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت. 

در این مراسم دکتر مهدی عبدی از اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین با بیان فصاحت و بلاغت و بداعت نهج البلاغه اظهار کرد: آنچه در وهله نخست در یکی از منابع ارزشمند اسلامی می درخشد و خواننده را حظی وافر می بخشد، زیبایی و ارزش ادبی نهج البلاغه است.

وی ادامه داد: هر کس تنها یکبار هم این کتاب را خوانده باشد، به فصاحت و بلاغت و شگفتی عجیب در برابر شنیدن این کلام اقرار خواهد کرد. چنانچه دانشمندان فصاحت و بلاغت بر این حقیقت صحه می گذارند.

دکتر عبدی اذعان کرد: بررسی الفاظ و محتوای نهج البلاغه نشان می دهد که این کتاب با عباراتی بی سابقه بیان شده است و عقول از شنیدن آن متحیر می شوند و به عقیده سید رضی این کلام برای اولین بار از حضرت علی علیه السلام شنیده شده و قبل از آن هرگز از کسی شنیده نشده است.

وی با بیان اینکه هر کس این کتاب را بخواند چنان مبهوت و شیفته زیبایی تعبیرات و فنون ظریف و ریزه کاری های دقیق آن قرار خواهد گرفت که تحت تأثیر شیرینی آن خواهد شد. سید رضی که خود از قهرمانان میدان فصاحت و بلاغت بود، سالیان درازی از عمر شریفش را صرف جمع آوری نهج البلاغه کرد.

عبدی در پایان گفت: از نهج البلاغه اسرار بلاغت آشکار می شود و این کتاب که عطر و بویی از سخنان پیامبر(ص) را دارد، نشانه هایی از علم خداوند است.

 


فرم در حال بارگذاری ...