« نشست سیاسی به مناسبت ایام الله دهه فجر 96کلاس اخلاق مبلغین با موضوع ترویج فرهنگ عفاف و حجاب »

حضور دادستان دادسرای ویژه روحانیت منطقه غرب کشور در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 21ام بهمن, 1396

دادستان دادسرای ویژه روحانیت منطقه غرب کشور با حضور در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین گفت: نقشه دشمنان همین بی بند باری هست. 

حجت الاسلام “اکبر بیگلری” اظهار کرد: ما تهدیدات نظامی داریم ولی فرماندهان نظامی، شجاعانه تهدیدات نظامی را جلوگیری می کنند. ولی تهدیدی هست که گسترده می باشد. متاسفانه در جوامع ما افرادی هستند که با بیان ارتباط با امام زمان(عج) افرادی بسیار ساده را جذب خود می کنند. این مدعیان دروغین با آوردن بدعت هایی مریدانی را در گروه خود جذب می کنند. 

وی افزود: حضور علمای بزرگوار می تواند پاتکی باشد برای یارگیری این افراد دروغین،
بحث سوفی گری هست که ما طلاب باید جلوی این ادعاها را بگیریم. افرادی‌ که مشکلاتی از جمله اقتصادی و خانوادگی و اعتقادی و … دارند، جذب این گروه ها می شوند. آنان که با حمایت بیگانگان و دشمنان برای مقابله با اسلام یارگیری می کنند.

دادستان ویزه روحانیت منطقه غرب کشور ادامه داد: بحث بهائیت در استان را می توان با حضور پررنگ علما خنثی کرد. علما با حضور و تلاش عالمانه می توانند اعمال شیطانی این افراد را از بین ببرند. امروز یزید دیگری زنده است و ما باید با این دشمنان مبارزه کنیم. امام حسین فرمودند؛ مثل من و یزید هرگز با هم بیعت نخواهند کرد. یعنی این مسیر ادامه دارد و این شمر و یزید امروزی را نباید رها کرد .

وی اذعان کرد: حضرت آقا در فرمایشات خودشان از قشر دانشجو مطالباتی مطرح فرمودند. امام فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید. یاسر الحبیب چند سال پیش در انگلستان پناهندگی گرفت و با ایجاد اختلاف بین مسلمانان به اهداف خود می رسد.
پیام رهبر ما وحدت اسلامی هست و امام بزرگوار هفته وحدت را مطرح فرمودند که مباحث علمی داشته باشیم و با منطق به مذهب شیعه دعوت کنیم.

حجت السلام بیگلری افزود: بعد از رسالت پیامبر (ص) خداوند بشر را بی سرپرست نگذاشت و بعد از امام عصر (عج) ولی فقیه را به عنوان نایب عام قرار داد تا از ولایت پیروی کنیم. به عنوان جانشین برحق که روشنگری می کنند و اگر کسی در راه ولایت باشد، در راه امام و انبیاست. مسلمانان و طلبه بی تفاوت هم داریم. که برایش فرقی ندارد که در کدام مسیر باشد. 

وی با اشاره به بحث فضای مجازی تصریح کرد: فضای مجازی هم تهدید هست و هم فرصت که می تواند انسان را به بیراهه بکشد و یا فرصتی برای فعالیت در عرصه های فرهنگی و علمی داشته باشد. علمای بزرگوار می توانند با ورود به این فضا، عالمانه اسلام ناب محمدی را گسترش دهند. بعضی از منافقان که برای ضربه زدن به نظام از هیچ توطئه ای دریغ نمی کنند. علمای بزرگوار همیشه پشت و پناه اسلام و مسلمانان هستند.

حجت الاسلام بیگلری بیان کرد: ما طلبه ها جمعیت مان در حدود ۲۵۰ هزار می باشد که با شهریه ای ناچیز زندگی می کنند. علما به دنبال مال دنیا و ظواهر زندگی نیستند. این انقلابی که زحمات زیادی برای به دست آمدن آن کشیده شده است نیاز به تلاش علما دارد. پایبندی به ذی طلبگی لازمه طلبه می باشد و در طلبگی یک شئوناتی هست و اگر کسی برخلاف این شئونات رفتار کند باعث بدبینی مردم به کل روحانیت و انقلاب و اسلام می باشد. پس طلبگی تعهداتی و الزاماتی دارد. یک روحانی به عنوان پدر معنوی در مساجد و عرصه های دیگر باید با عمل خود بتواند الگویی برای جوانان باشد.

در ادامه خواهران طلبه سوالاتی را بیان کردند که حجت الاسلام والمسلمین بیگلری به شبهات و پرسش های طلاب پاسخ دادند.

تهیه کننده: حاجیلو


فرم در حال بارگذاری ...