« امام جمعه فامنین: طلاب و مبلغین راهنمای مردم در انتخاب درست هستندنشست بهداشت و سلامت با موضوع افسردگی »

برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 19ام اردیبهشت, 1396

بسمه تعالی 

 

به گزارش رابط خبری مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین، اعظم شاکری معاون پژوهش مدرسه ضمن تبریک روز جوان به بیان شأن و منزلت حضرت علی(ع) اکبر اشاره کرد و گفت: حضرت علی اکبر(ع) فرزند ابی عبدالله الحسین(ع) بنا به روایتی در یازدهم شعبان سال 43  قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشودند. پدر گرامی اش امام حسین(ع) و مادر محترمه اش لیلی بنت ابی مره بن عروه بن مسعود ثقفی است.

 

وی افزود: ایشان از طایفه ای خوش نام و شریف بنی هاشم بود و به بزرگانی چون پیامبر(ص) و حضرت فاطمه(س) و امیرالمومنان علی(ع) نسبت دارد. وی جوانی خوش چهره، زیبا، خوش زبان و دلیر بود و از جهت سیرت و خلق و خوی و صباحت رخسار، شبیه پیامبر اکرم(ص) بود  و نقل است وقتی ابا عبدالله علی اکبر را به میدان فرستاد به لشگر خطاب کرد و فرمود: شما شاهد باشید پسری را به میدان می فرستم که شبیه ترین مردم به رسول الله(ص) است.

 

معاون پژوهش مدرسه با بیان اهمیت تربیت فرزند و وظایف پدر در خانواده ادامه داد: امام حسین(ع) در تربیت وی و آموزش قرآن و معارف اسلامی و اطلاعات سیاسی و اجتماعی به آن جناب تلاش بسیاری کردند و از وی یک انسان کامل و نمونه ساخت و شگفتی همگان، از جمله دشمنانشان را بر انگیخت.

 

شاکری اظهار کرد: امام حسین علیه السلام در شهادت فرزندش بسیار اندوهناک و متأثر گردید و در فراقش فراوان گریست و هنگامی که سر خونینش را در بغل گرفت فرمود: “فرزندم علی دیگر بعد از تو اف بر این دنیا". مقبره حضرت علی اکبر(ع) در کربلای معلی و در پایین پای اباعبدالله(ع) است و در سلام زیارت عاشورا منظور از علی ابن الحسین، آقا علی اکبر علیه السلام می باشد.

 

وی در پایان با اشاره به وظایف جوانان و خواهران طلبه جوان گفت: سعی کنیم قدم در راه کمال و سعادت برداریم و از قوه جوانی بهره مفیدی، در راه کسب علم و معرفت به اهل بیت داشته باشیم و بتوانیم با اهداف والای طلبگی به مردم و خصوصا جوانان کمک کنیم.

 

تهیه کننده: حاجیلو


فرم در حال بارگذاری ...