« بندگی خالصانه مدال افتخار حضرت ابوالفضل علیه السلامبرگزاری نشست زنان ایثار گر و همایش امر به معروف و نهی از منکر »

زیارت و سلام بر امام حسین(ع) نور هدایت است

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 6ام مهر, 1396

 مراسم سوگواری و عزاداری به مناسبت ایام ماه محرم و شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفایش در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین هادی نقوی، استاد اخلاق در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین علیه السلام و شهدای کربلا گفت: امام حسین علیه السلام خود و عزیزترین کسانش و تمام هستی اش را فدا کرد تا رضایت خداوند را کسب نمایدو اوج اخلاص را با خدا کرد و با خدا معامله کرد که پرچم هدایت انسان ها و راه نجات، در دستان امام حسین(ع) است. خاک تربتش شفاست و امامت نیز از امام حسین (ع) مانده است.

وی با بیان ارزش زیارت شهدای کربلا افزود: کسانیکه به کربلا می روند و در بین الحرمین قدم بر می دارند آن لحظات از عمرشان محسوب نمی شود. بین الحرمین قطعه ای از بهشت برین است. زیارت امام حسین(ع) در شب اول قبر که سخت خواهد بود، نجات بخش است. همه از سرتاسر عالم به شوق زیارت شهدای کربلا به کربلا می آیند و نان و نمک نذری امام حسین (ع) را تبرک می دانند.

استاد اخلاق ادامه داد: به فرموده امام صادق علیه السلام زائران امام حسین(ع) چهل سال زودتر از دیگران وارد بهشت می شوند در حالی که بقیه در حال حساب و کتاب هستند. زیارت همه امامان معصوم علیهم السلام در قلوب ما شیعیان محترم است و درک مقام والایشان از عمق وجود هر کس ارادتی ژرف می بخشد، ولی محبت و ارادت به امام حسین علیه السلام رنگ دیگری دارد.

وی در پایان اظهار کرد: هر زائری با معرفت و شناخت مقام صاحب مرقد به زیارت برود از آن الهام می گیرد و نور هدایت است و اصول تعالیم اسلام را به یاد می آورد و هر زیارت و سلام او سرشار از عشق و محبت خواهد بود که او را از گمراهی نجات می بخشد. با امید بر اینکه خداوند توفیق زیارتش و شفاعتش را نصیب شیعیان گرداند.

 

 


فرم در حال بارگذاری ...