« برگزاری مراسم سوگواری روز عاشورا در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنینزیارت و سلام بر امام حسین(ع) نور هدایت است »

بندگی خالصانه مدال افتخار حضرت ابوالفضل علیه السلام

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 9ام مهر, 1396

مراسم سوگواری و عزاداری روز تاسوعا با حضور بانوان و اساتید و خواهران طلبه در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی رهبر، استاد حوزوی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت مظلومانه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش گفت: از خداو.ند منان خواستاریم به احترام باب الحوائج مشکلات فردی، روحی، اقتصادی و خانوادگی شیعیان حل شود. حضرت ابوالفضل که امروز در کل دنیا همه عرض ارادت به ایشان دارند، علمدار، سقا، ایثارگر، باادب بود و صفات بسیاری که در وجود مقدس ایشان بود. 

وی اظهار کرد: اما مدال افتخاری که حضرت ابوالفضل علیه السلام را به این عظمت و بزرگی رسانده است و این صفت خاص اوست. اگر بدانیم چرا ایشان به این مقام رسیده است و آن مدال افتخار چیست؟ این است که حضرت عباس بنده صالح خداوند شد و در واقع بنده آن است که از خدا و پیامبر خدا و از امامان اطاعت محض کند. ما در نماز میگوییم، عبده و رسوله، پس پیامبر(ص) اول عبد است بعد رسول خدا.

استاد حوزوی ادامه داد: آن چیزی که حضرت عباس را به این مقام رسانده است و این درس بزرگی از عاشوراست که باید بدانیم ایشان، بنده خوبی بود.

وی با اشاره به حدیثی تصریح کرد: امام صادق علیه السلام فرمود: کسی که برای جدم حسین اشک بریزد و بر او عزاداری کند در دم جان دادن ملک الموت از مادر بر او مهربانتر است و اما درس های دیگری نیز هست که باید در این مجالس بیاموزیم. عبد خوب آن است که هر زمان و هر کجا هر آنچه که خداوند فرموده است انجام دهد و از هر آنچه خداوند او را باز داشته است دوری کند. اختیارش در دست نفسش نباشد و تمام وجودش در دست خداوند است.

رهبر با بیان شهادت جوانمردانه شهید حججی اذعان کرد: جوانی با اخلاص شهید شده که مملکتی را تکان داده است ، جمعیت فراوانی که در تشیع جنازه او شرکت کردند و این همه عزت و بزرگی، چون خالصانه با خدا بندگی کرد بزرگ شد. پس همین مورد را بالاتر ببین و به مقام و عظمت حضرت ابوالفضل (ع) برس که در اکثر مذاهب و ادیان ارادت و محبت خاصی به ایشان دارند. سنی و یهودی و .‌.. به کربلا می روند و از حضرت عباس(ع) حاجت می خواهند. چرا حضرت عباس باب الحوائج شده است؟ چون به خدا بنده شد و خدا هم به او عظمت داد. چرا حضرت عباس معجزه دارد چون به خدا بندگی و نوکری کرد خدا هم او را ارباب کرد.

وی افزود: راه را گم کرده ایم و به گمراهی رفتیم و با عقل عمل نکردیم و پیرو هوای نفس شدیم. وارد شبکه هایی که شایسته نیست می شویم ، لباس هایی که پوشیدن آن حرام است. اینها بندگی شیطان است ، آیا با آن به جایی رسیده ایم ، پس بندگی خدا کنیم .

حجت الاسلام رهبر تصریح کرد: احادیثی برای لحظات جان دادن کسانیکه با نامحرم ارتباط دارند بیان شده است . در دم جان دادن، حالتی که پرده ها کنار می رود و روح از بدن انسان جدا می شود. انسان اگر در حالت اضطرار و ناراحتی از خدا درخواست کند خدا حاجتش را عنایت خواهد کرد. باب الحوائج لحظات حساس به کمک ما خواهد آمد و ارادت به ایشان و معرفت و ادب ایشان از اهداف عزاداری هاست.

در پایان با قرائت زیارت عاشورا و مداحی و مرثیه سرایی بانوان مراسم عزاداری به پایان رسید.

 

 


فرم در حال بارگذاری ...