« مراسم سوگواری شهادت امام سجاد علیه السلام در مدرسه علمیه الزهرا(س)فامنینبندگی خالصانه مدال افتخار حضرت ابوالفضل علیه السلام »

برگزاری مراسم سوگواری روز عاشورا در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 9ام مهر, 1396

مراسم عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان در روز عاشورا، با حضور جمع کثیری از بانوان شهرستان در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا مصباح، امام جمعه شهرستان فامنین، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش گفت: در روز عاشورا، اباعبدالله علیه السلام وقتی نماز صبح را بجا آوردند، همون لحظه ای که نماز صبح را دشمنان هم خواندند، چون آنها نیز اهل نماز بودند. امام حسین(ع) بعد از نماز دستور داد که دور خیمه ها رو خندق بکنند و آنها را پر از خاز و خاشاک کرد، چون می دانست بعد از شهادتشان چه بر سر اهلبیت خواهد آمد.

وی با بیان روضه لحضات شهادت مظلومانه امام حسین(ع) گفت: تا حسین زنده بود کسی جرأت نداشت به اهل بیت تعرض کند. حسین اهل غیرت و اهل عفت است. ببین می توانید در این لحظات ظهر عاشورا، حال زینب(س) را درک کنید. خودت را ببر کربلا، نزدیک خیمه های زینب(س)، ببین حال زینب چگونه است؟ 

امام جمعه فامنین ادامه داد: صدای “هل من ناصر حسینی"، اگر چشم دل را باز کنید، می توانید الان هم صدای حسین(ع) را بشنوید. لحظاتی که زینب با اضطراب نزدیک حسین آمد و گفت؛ چرا دشمنان هر لحظه تعدادشان زیاد می شود، ولی تعداد ما هر لحظه کمتر می شود. در این لحظات حبیب آمد نزد امام حسین(ع) و به زینب(س) گفت؛ نگران نباش تا زنده ام از حسین(ع) دفاع می کنم و حسین فرمود؛ دل زینب را شاد کردی خدا دلت را شاد نماید.

وی با بیان لحظات شهادت امام حسین(ع) و مصائب حضرت زینب(س) خواهران طلبه را به پیروی از راه شهدا و عفت و حیا داشتن در برابر نامحرم دعوت کرد و مراسم با نوحه سرائی و سینه زنی به پایان رسید.

 

 


فرم در حال بارگذاری ...