« کلاس سیری در نهج البلاغه در مدرسه علمیه الزهرا(س) برگزار شدبرگزاری مراسم سوگواری روز عاشورا در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین »

مراسم سوگواری شهادت امام سجاد علیه السلام در مدرسه علمیه الزهرا(س)فامنین

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 12ام مهر, 1396

مراسم سوگواری و عزاداری شهادت حضرت امام سجاد علیه السلام با حضور حداکثری اساتید، طلاب و بانوان، در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین برگزار شد.


حجت الاسلام والمسلمین حاج اقا رهبر ضمن عرض تسلیت روز شهادت امام زین العابدین(ع) گفت: درسی که از امام سجاد (ع) در این مجلس مطرح می کنیم، مخصوصا برای کسانی که کار فرهنگی می کنند، این است که امام سجاد(ع) در بدترین شرایط و بدون هیچ عذری، برای ارکان اسلام و اهل بیت تلاش کردند و باعث شدند اهداف واقعه عاشورا زنده بماند.


وی افزود: امام سجاد(ع) در دوران اسارت از حماقت دشمن بهره برد و خطبه ای را خواند که استفاده بهینه از آن شرایط بردند. صحیفه سجادیه بهترین کار فرهنگی امام سجاد(ع) است. صحیفه سجادیه یک دانشگاه عظیم اخلاقی دشمن شناسی و مسائل مهمی دارد و یا از راه تربیت شاگرد و برده های فراوانی را می خریدند و آنان را تربیت می کردند و در روز عید فطر آزاد می کردند. گریه های فراوان ایشان، بر مصائب کربلا اجازه نداد که واقعه کربلا فراموش شود. 


استاد حوزوی ادامه داد: حالا که این فرصت برای ما پیش آمده به عنوان طلاب باید در کنار تلاش تمام برای تحصیل علوم دینی برنامه ریزی کنیم. کتب اهل بیت را مطالعه کنیم تا معرفت و علم ما زیاد شود و جدیت بیشتری داشته باشیم و تعهد و تقوا داشته باشیم. بدون تقوا چیزی ارزش ندارد و اگر اخلاق دینی نباشد متخلق به اخلاق اهل بیت علیهم السلام باشیم و متعهد شویم که در بین دیگران این اخلاق را گسترش دهیم. افتخار بزرگی که دارید این است که راه انبیاء و اولیا را بروید با تحصیل و کسب علم و داشتن تقوا و تعهد 
بیاموزیم.


وی با اشاره به اعجاز امامت امام سجاد(ع) اذعان کرد: در زمانی که مردم برای بارش باران دعا و تضرع می کردند، ولی باران نیامد. دیدند که جوانی نورانی آمد و دعا کردند و باران گرفت. کسی که پروردگار خود را بشناسد و باز هم چشمش به دنبال دنیا و اطراف باشد باز هم به معرفت نرسیده است. معرفت پروردگار انسان را از همه چیز بی نیاز می کند و اگر در مسیر خدا باشد با هر نعمت و مصیبتی برنده است و اگر در مسیر خدا نباشی فایده ای ندارد. اعمال بنده بدون تقوا هیچ اثری و فایده ای ندارد. عزت در تقواست و هر چه هست در طاعت خداوند است. 


حجت الاسلام والمسلمین رهبر در پایان اظهار کرد: جدیت داشته باشیم در تقوا داشتن، و در عمل اخلاص داشته باشیم و سعی کنیم در این لباس مقدس پیرو راه ائمه اطهار علیه السلام باشیم و در تبلیغ دین جدیت داشته باشیم.




فرم در حال بارگذاری ...