« حضور حداکثری خواهران طلبه در راهپیمایی روز قدسگارگاه آموزشی تغذیه سالم در قرآن و روایات »

سوم خرداد، حماسه ای عظیم در تاریخ ایران

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 13ام خرداد, 1397

مراسم بزرگداشت سوم خرداد، روز ایثار و مقاومت در مدرسه علمیه الزهرا(س) با همکاری بسیج طلاب برگزار شد.

نرگس کریمی معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین، ضمن اشاره به بزرگداشت حماسه عظیم آزاد سازی خرمشهر گفت: اشغال خرمشهر مهمترین برگ برنده رژیم بعث عراق برای وادار کردن ایران به شرکت در مذاکرات بود.

وی افزود: آزاد سازی خرمشهر سمبل ایثار و گذشت جوانان و اراده قوی سیاسی جمهوری اسلامی ایران بر نیروهای متجاوز بود. خرمشهر که با پایداری و با ریختن خون هزاران شهید در روز 3 خرداد 1361 پس از 34 روز نبرد، از اشغال نظامیان عراقی خارج شد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین در ادامه اظهار کرد: آزادی خرمشهر انعکاس جهانی داشت و به عنوان روز مقاومت و ایثار و پیروزی، در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است. وظیفه ما خواهران طلبه گرامی داشتن این حماسه عظیم است و گرامی داشتن یاد شهدایی که از جان خود گذشتند تا یک وجب از خاک ایران و ناموس شان به غارت نرود.

کریمی با تقدیر از عواملی که در برگزاری مراسم شرکت کرده بودند اذعان کرد: اکنون وظایف سنگین تری داریم. باید در برابر حفظ مرزهای حجاب و عفاف و استقلال کشور مقاومت کنیم. باید نسبت به حفظ دستاوردهای انقلاب پایداری کنیم تا دست در دست هم بتوانیم هر روز برای شکوهمندی و سرسبزی درخت تنومند انقلاب اسلامی ایران بکوشیم و با ایثار و درایت خود و با تبیین بیانات مقام معظم رهبری، نقشه های مکارانه بیگانگان را نقش برآب کنیم و پیرو واقعی ولایت فقیه باشیم.

 

در ادامه برنامه هایی که به مناسبت روز آزاد سازی خرمشهر برگزار شد، عبارتند از:

1- محفل انس با شهدا

2- ختم قرآن و اهداء به روح پاک و مطهر شهدای دفاع مقدس

3- برگزاری نمایشگاه کتاب یاران همسنگر

4- دیدار با خانواده شهید محمد رضا عبدی

5- مراسم افطاری با حضور خانواده شهید

 


فرم در حال بارگذاری ...