« عواکل افزایش فشار خونمباحث مربوط به حکومت اسلامی ایران »

شاخصه های انتظار عالمانه

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 2ام دی, 1396

کانون مهدویت با همکاری بسیج طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین برگزار کرد:

استاد حوزوی در برنامه صبحگاهی از شاخصه های انتظار عالمانه صحبت کرد و شرایط منتظر واقعی را بیان کرد.

زهرا نقوی در کانون مهدویت مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین گفت: چهار شاخصه اصلی اعتراض به وضع موجود و آگاهی از وضع مطلوب و اعتقاد به وضع مطلوب و اشتیاق به وضع مطلوب را از شاخصه های عالمانه ظهور عنوان کرد.

وی یکی از راه های اشتیاق را تذکر و ایجاد ارتباط معنوی دانست و افزود: تذکر یعنی آنچه را می دانی یادآوری کنید. می دانیم که آقا می آیند ولی باید یادآوری کنیم. به فرموده امام راحل قرائت دعای عهد سرنوشت انسان را تغییر خواهد داد.

استاد حوزوی ادامه داد: برای ارتباط با امام زمان(عج) برنامه ریزی کنیم و با این روش عشقمان را به حضرت زیاد کنیم.

وی با بیان روایتی که اگر بنی اسرائیل 40 روز ضجه و ناله نمی کردند پیامبری برای آنها فرستاده نمی شد. نگوییم چه دعا کنیم یا نه این حق است و حتما اتفاق می افتد.

نقوی اظهار کرد: اقدام و عمل برای وضع مطلوب هم از نظر فردی هست و هم از نظر اجتماعی. حضرت که نمی خواهند از صفر شروع کنند و قطعا عنایات خاص امام زمان(عج) تأثیر گذار است ولی زیر بنایی باید باشد.

وی عنوان کرد: یک سرباز باید منظم باشد نمازش سروقت باشد و مدام آمادگی داشته باشد. اگر ما خودمان را درست کردیم و آماده ظهور بودیم امام خودشان به نزد ما می آیند و اگر گناهی را مرتکب شدیم باعث ناراحتی امام می شویم و بین ما و حضرت فاصله می افتد.

نقوی در پایان گفت: از نظر اجتماعی نیز تا حکومت باطل حاکم باشد انتظار عالمانه نیست و انقلاب اسلامی ایران، یعنی پایه گذاری کردن برای ظهور امام زمان (عج)

تهیه کننده: طاهره حاجیلو

 

 

 


فرم در حال بارگذاری ...