« شاخصه های انتظار عالمانهمجاهده آدمی با نفس خود برترین جهاد است »

مباحث مربوط به حکومت اسلامی ایران

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 23ام آذر, 1396

کارگاه آموزش تربیتی بسیج طلاب خواهران در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی در جلسه تربیتی بسیج طلاب خواهران گفت: چهار عنوان تربیتی - معرفتی - بصیرتی - مهارتی، کلماتی است که تمام مسائل اسلامی و تمام علوم و نیاز بشر در این کلمات می گنجد. مسایلی مثل نماز، احترام به پدر و مادر یا بحث مهدویت و یا هزاران عنوانی که در این شاخه ها تعریف می شود.
بحثی که امروز در خدمت شما هستیم بحث بصیرتی است. 

وی ریشه و اصول سیاسی حکومت اسلامی را بررسی کرده و گفت: ۱۲۴ هزار پیامبر برای هدایت بشر انتخاب شده و به رسالت رسیده اند و از زمان غیبت امام زمان (عج) ۶۲ ضعیم داریم که آمده اند دین الهی در زمین جاری و ساری شود. از هبوط حضرت آدم تا کنون که حدود ۷ هزار سال می گذرد. همه آمده اند که بگویند خداوند یگانه هست و حکومت اسلامی تشکیل شود.

مسئول تربیتی سپاه ناحیه فامنین ادامه داد: اولین رکن نظام اسلامی رهبر است و دومین رکن آن برنامه و دین به تعریف های مختلف است. مردم سومین رکن است که اگر این سه رکن با هم باشد یک حکوکت اسلامی به خوبی پیش می رود و اگر یکی از این ارکان نبود حکومت اسلامی جاری نخواهد شد.

وی با اشاره به حکومت انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: ایران کشوری که از نظر تاریخی دارای جغرافیای سیاسی برتر می باشد. از نظر اجتماعی ایران ترکیبی از اکثر قومیت ها می باشد. از نظر جغرافیایی ایران دسترسی به آب های آزاد را دارد و پایتخت آن طوری قرار گرفته که از همه طرف امن است. از نظر اقتصادی ۷۵ درصد اقتصاد جهان از تنگه هرمز و باب المندب در یمن می گذرد.

حجت الاسلام رضایی اذعان کرد: تمام نظریه پردازان دنیا جمع شده و گفته اند که پیکره دنیا مثل یک انسان است که از نظر ژئوپلتیک قلب دنیا را ایران قرار داده اند. نفس دنیا دوتاست که یکی در دست ایران است و یکی هم امروز و فردا دست ایران خواهد افتاد. ناسایی که در آمریکا هست و ۲۰ هزار کارمند دارد که ۴ هزار آنان ایرانی الاصل می باشند.

وی بیان کرد: در ناسا روزانه سه میلیارد پیام دنیا را بررسی می کنند. طبق آن سلیقه ایرانی ها را شناخته و برای ما برنامه می چینند. قلب اگر ۴ دقیقه کار نکند حتما مرگ حتمی پیش خواهد آمد. الان امریکا دیگر مغز دنیا نیست ولی ایران ثابت کرده که علاوه بر قلب دنیا مغز دنیا هم هست.

رضایی به پیروزی مجاهدان مدافع حرم اشاره کرد و گفت: در بحث داعش کشورهای دیگر گفتند که بیش از ۴۰ سال طول می کشد که داعش از بین برود، ولی ایران تصمیم گرفت که داعش نابود شود و کمتر از ۶ سال طول کشید. موقعیت ایران در جهان بسیار مهم است و با تفکر شیعی داشتن مردم است که هرگز زیر بار ظلم و زور نمی رود و دشمنان آمده اند بر علیه ایران یک‌ مثلث شوم را دست و پا کرده اند. مثل آمریکا و اسرائیل و انگلیس را تشکیل دادند و ایران هم هلال شیعی را تشکیل داده است و به امید خدا به زودی ماه کامل شده و‌ حکومت جهانی اسلام تشکیل می شود.
 

وی در پایان تصریح کرد: لذا با ورود به جنگ نرم و با تضعیف اعتقادات مردم می خواهند بر علیه نظام ایستاده  و بر علیه رهبر و دین و مردم برنامه ریزی می کنند. می خواهند خانواده ایرانی را از هم بپاشند و با بررسی بعضی آمارهای طلاق و مشکلات دیگر می توان گفت، اگر غفلت کنیم تا حدودی به اهداف خود خواهند رسید. هر روز ۱۷ هزار شبهه از همین سایت ها و فضای مجازی و حقیقی‌ و شبکه های اجتماعی مطرح می شود که در طول چند سال فقط حدود 4 میلیون از آن شبهه ها پاسخ داده شده است و این وظیفه ما طلاب را در برابر مبارزه با توطئه دشمنان سنگین تر می کند.

 

 

تهیه کننده: طاهره حاجیلو


فرم در حال بارگذاری ...