« نشست بهداشت و سلامت با موضوع افسردگیانتخاب اصلح در انتخابات »

فلسفه رسالت پیامبران

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 6ام اردیبهشت, 1396

برگزاری مراسم عید مبعث در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین

به گزارش رابط خبری مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین، سمیه نقوی استاد تفسیر قرآن گفت: عرض سلام و تبریک بمناسبت بعثت حضرت پیامبر
فلسفه ارسال رسول و ائمه لطف پروردگار و محبت و قائده لطف هست که پیامبران را مبعوث کرده است.

وی افزود: پیامبران با نهایت محبت و نهایت خلق کریمه ای که دارند بندهایی که انسانهای جاهل به خود بسته اند را باز کنند و انها را نجات دهند
بند شهوات و امیال و گناهان آزادی را از انسان می گیرد و هواهای نفسانی بند پای ما هستند و آرامش ذهن را می گیرد و انسان را اسیر شهوات میکند..

نقوی ادامه داد: آزاده کسی هست که خواسته های خود را تعدیل کند و انبیا با محبت این بندها را گسسته و انسانها را آزاد می کنند و قول پاداش می دهند.
اوج محبت و منتی که بر سر ما گذاشته اند تماما برای نجات انسانهاست و در همه جا در نهایت مهربانی از جان مایه گذاشته تا انسان به کمال برسد.

استاد مدرسه با اشاره به مسائلی که جوانان را تهدید می کند خاطر نشان کرد: اگر پذیرفتیم با انتخاب راه درست، خود راحت می شویم و چه ما هدایت شویم یا نه جایگاه بهترین خلق عالم در نزد خداوندجاودانه و ارزشمند است ولی بخاطر لطف و محبتی که دارند تلاش برای آزادی انسان دارند.

وی افزود: اگر کسی در دنیا در بند باشد و لذت ایمان در دنیا را نچشد لذت واقعی آخرت را نخواهد چشید. اگر کسی دیندار خوبی نباشد نمی تواند مبلغ خوبی باشد. اگر با عطوفت دین را پذیرفتیم و از بعد عطوفت به دین نگاه کنیم، لذا با عشق دین را پذیرفتیم، برای از دست دادن فرصتها افسوس خواهیم خورد و برای رسیدن به سعادت تلاش بیشتری خواهیم کرد.


فرم در حال بارگذاری ...