« زندگی حضرت فاطمه زهرا(س)کارگاه آموزشی پیشگیری از بیماری های زنان با حضور کارشناس مامایی »

مدارس علمیه مکانی برای رسیدن به کمال/ امام راحل پس از خودسازی و تهذیب نفس دنیا را ساخت

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 20ام بهمن, 1395

بسمه تعالی

امام جمعه شهرستان فامنین ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر بیان کرد: مکان مقدس مدارس علمیه جایی برای تهذیب نفس و خودسازی بوده و انقلاب عظیم اسلامی ایران ثمره حوزه هاست.

 

به مناسبت ایام مبارک دهه فجر در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین، مراسم جشن با شکوهی، با موضوع معرفی مکان حوزه ها و عملکردهای مدارس علمیه، برگزار شد. در این مراسم که با حضور خواهران طلبه، اساتید، مدیر و معاونان مدرسه برگزار شد، از مدارس راهنمایی و دبیرستان ها نیز به عنوان مهمانان ویژه دعوت شده بود.

حجت الاسلام والمسلمین رضا مصباح به عنوان سخنران مراسم، با اشاره به وصف معنوی مکان های مقدس مدارس علمیه، گفت: جهانگیر خان قشقایی که یکی از تار زنان بود و وقتی تارش را برای تعمیر به بازار اصفهان می برد و در آنجا با عالمی برخورد می کند و از وی در باره ی حوزه می پرسد که اینجا کجاست و عالم به او می گوید، که در حوزه تار دل را درست می کنند. این حرف بر دل جهانگیر خان می نشیند و نامه ای به پدرش می نویسد و می گوید تا تار دلم درست نشود من برنمی گردم.

 

وی افزود: ایشان از نظر مقام معرفت و قرب الهی به جایگاهی رسیدند که وقتی عبادت می کردند، تمام موجودات با صدای بلند با او همنوا می شدند و می گفتند؛ صبوح قدوس … نوری که از حجره جهانگیر خان قشقایی بر آسمان می تابید نشانه این بود که او تار دلش را درست کرده است.

 

امام جمعه فامنین با اشاره به زمان ثبت نام و ادامه تحصیل در حوزه های علمیه، در حضور دانش آموزان مدارس راهنمایی سمیه و دبیرستان فرزانگان، ادامه داد: گاهی ما فقط جلوی پای خود را می بینیم. اگر با نگاه خدایی بنگریم، نگاهمان به  مدارس علمیه طوری خواهد شد که هیچ جای دنیا مثل مکان حوزه، برای خود سازی و رسیدن به کمال نمی یابیم. اگر می خواهید راهتان را درست انتخاب کنید، خوب فکر کنید

 

حجت الاسلام مصباح تصریح کرد: گاهی در فضاهایی نگه داشتن ایمان سخت شده است و انصافا اگر دقت کنیم علمای ما و امام ما، که دنیا را تکان دادند. همان در حوزه ها تار دلشان را درست کردند. انقلابی که عالم را تکان داده و وسعت ایران را از یمن و افغانستان تا آفریقا و آمریکا برده، انقلاب ایران است.

 

وی یا بیان خصلت های معنوی و شخصیتی امام راحل اذعان کرد: امام از لحاظ مادی چیزی نداشت و با اتکا به خداوند متعال بعد از تهذیب نفس و خود سازی دنیا را ساخت. اگر می خواهیم دو روز دنیا آرامش داشته باشیم آرامش هم به جز یاد خدا هیچ جا پیدا نمی شود. پس اگر می خواهیم انسان باشیم و به حقیقت برسیم سعی کنیم، از عمر خود در راه کسب حقیقت بهره ببریم. عمر ما فرصت تجربه کردن را ندارد و فرصتی که داریم با چشم به هم زدن تمام می شود. سعی کنید مباحث را ده بار تجربه نکنید و از تجربه دیگران استفاده کنید.

 

استاد اخلاق مدرسه علمیه الزهرا(س) یاداور شد: بعضی وقت ها نیاز نیست که شما تجربه کنید و باید از فرصت ها به خوبی استفاده کنید. تا تاریخ، تاریخ هست امام هست و همه به برکت حوزه ها بوده و به برکت اعتقادات عمیق علمای اسلام بوده است. الهی ایمان ما مستحکم و قدم هایمان خیر باشد و بتوانیم راه درست را دریابیم.

 

انتهای پیام/حاجیلو


فرم در حال بارگذاری ...