« مدارس علمیه مکانی برای رسیدن به کمال/ امام راحل پس از خودسازی و تهذیب نفس دنیا را ساختماهیت و ضرورت حجاب از نگاه عقل و نقل »

کارگاه آموزشی پیشگیری از بیماری های زنان با حضور کارشناس مامایی

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 16ام بهمن, 1395

بسمه تعالی

کارگاه آموزش پیشگیری از بیماریهای زنان در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین با حضور خواهران طلبه و کارشناس مامایی برگزار شد.

 

کارشناس مامایی با بیان آمار بالای بیماری سرطان سینه و رحم در بین زنان، گفت: خطری که برای همه خانم ها محسوب می شود و برای جلوگیری از آن راه هایی مناسب باید در نظر گرفته شود. سرطان سینه و رحم تهدیدی خطرناک و دردناک برای خانم هاست که باید علل اصلی آن شناخته شود.

وی افزود:تا کنون چندین نوع سرطان در دنیا شناخته شده است و برخی از آن ها مربوط به ژنتیک و جنسیت است که این افراد باید مراقبت بیشتری از خود داشته باشند.

مسلم است که هر نوع سرطانی با یک سرسی از کارها و رفتار های کاملا غلط و ناآگاهانه رخ می دهد که با شناخت عوامل آن و درمان به موقع می توان از بروز مشکلات غیر قابل جبران جلوگیری کرد.

سرطان سینه یکی از شایع ترین سرطانها در بین زنان است و متاسفانه در ایران سن ابتلا به آن 5 سال پایین تر از سطح جهانی است و در حال حاضر سن ابتلا به این بیماری بین 45 تا 55 سال است، در صورتی که در کشورهای دیگر بین 55 تا 60 سال است.

سرطان سینه را می توان در 4 مرحله بررسی کرد؛ در مرحله اول که به راحتی قابل درمان است و مراحل بعدی که استفاده از شیمی درمانی و جراحی است و مرحله چهارم که دیگر بیماری به حدی رشد کرده و به راحتی قابل درمان نیست.

سرطان نوعی رشد و ایجاد هرج و مرج و خارج شدن سلولهای بدن از روند طبیعی است و مطالعات نشان داده است بین 3 زن یک نفر دچار این بیماری خواهد شد . پس مراقبت از سلامتی و حفظ وزن مناسب و ورزش کردن از بروز بیماری تا حدودی جلوگیری خواهد کرد.

سرطان رحم با یک آزمایش ساده پاپ اسمیر در سنین مختلف قابل شناسایی و پیشگیری می باشد که زنان باید به این نکته توجه داشته باشند تا بتوانیم یک زندگی آسوده و سالمی داشته باشیم.

 

 

 نوشته: طاهره حاجیلو

 

 


فرم در حال بارگذاری ...