« برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با حضور امام جمعه فامنین در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنینمراسم رونمایی از کتاب "تربیت اخلاقی جوان" به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی »

مراسم سوگواری شهادت حضرت امام حسن عسگری علیه السلام

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 12ام آذر, 1396

مراسم سوگواری شهادت امام حسن عسگری علیه السلام با حضور استاد اخلاق کشوری برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسین ایمانی از اساتید برتر مدارس علمیه کشور، در مراسم شهادت امام یازدهم با بیان حدیثی از ایشان گفت: امام علیه السلام می فرماید؛ همانان وصول به خدای عز و جل امکان پذیر نیست، مگر اینکه انسان شب را مرکب سازد، مرکبی که هموار باشد. رسیدن به خدای عز و جل مسافرتی است که رسیده نمی شود مگر با نماز شب و نماز شب مرکبی است که انسان را به وصال خدا می رساند.

وی ادامه داد: امام غلامی دارد به نام عمید در طول عمر 13 سال به امام خدمت کرده است از 16 سالگی مأنوس امام بوده است. ظاهرا غلام است اما سازمان دهی بسیار موفقی است و دوستی داشت که اهل بصره بود و در دوره سه ساله که فشار بر امام علیه السلام بسیار شدید بود وایشان در محاصره بودند نامه می برد و 15 روز قبل از شهادت امام ایشان را فرا می خواند و می فرمایدکسی که جواب نامه ها را بدون خواندن به تو داد امام زمانت است.

دکتر ایمانی با بیان روایتی از امام در باره تواضع گفت: جایگاه تواضع و اثر تواضع برای طلاب ضروری است. انسان موجود پیچیده ای است گاهی متکبر است اما خود را متواضع نشان می دهد. تواضع واقعی حسادت برنمی دارد.

وی تصریح کرد: برترین عبادت مومن انتظار فرج است. بنا به فرموده امام سجاد علیه السلام کسانیکه در زمان غیبت امام زمان به غیبتش اعتقاد دارند و منتظر ظهورش هستند برترین اند. پس توجه داشته باشیم تا چه اندازه در مشاهده امام زمان(عج) فهم و شناخت داشته ایم و عمل کرده ایم.


فرم در حال بارگذاری ...