« ایدز یک بیماری کشنده و خطرناکمراسم سوگواری شهادت حضرت امام حسن عسگری علیه السلام »

برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با حضور امام جمعه فامنین در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 12ام آذر, 1396

حجت الاسلام والمسلمین رضا مصباح گفت: یکی از مباحث دینی جهاداست که در روایات بسیاری به آن تأکید شده است. حقیقت بحث جهاد کمی تحلیل رفته و گاهی از شنیدن بحث جهاد اشتباهاتی مشهود می کنیم. 

وی افزود: کسی که در مغالطه قرار می گیرد و بحث شهادت می شود و روایات را می بینیم، جهاد عظیم تر از این مقوله هاست. وقتی سپاه اسلام از جنگ برمی گشتند و نبی اکرم(ص) جهادی که در معرکه با دشمن بود را جهاد اصغر نامیده و به جهاد اکبر معنای دیگری دادند. 

امام جمعه فامنین ادامه داد: بحث هدف از خلقت و حیات ماست و غفلت داریم از بعضی اوقات که چگونه سپری می شود. آیا کارهایی که انجام می دهیم مطابق با هدف خلقت است یا نه . چقدر هدف خلقت را دانستیم و چقدر غافلانه کار انجام دادیم. یکی از تنبیه هایی که می تواند ما را آگاه نماید “مرگ” است و ما که غافلیم چون مرگ را فراموش کرده ایم.

وی اظهار کرد: کسی که نسبت به اعتقادات و نمکاز و امورات بی تفاوت است نسبت به خدا بی تفاوت است. هدف را گم کرده است و قلبش سنگ می شود. کسانیکه دوست دارند بمیرند و خودکشی می کنند راه را گم کرده اند. نمازش عامیانه است یا کاسب کارانه، از دلایل افسردگی ندانستن احکام و توجه نکردن به احکام شرعی می باشد و چون شنیده و عمل نکرده دل مرده است.

استاد اخلاق با بیان اهمیت نماز گفت: چون لذت نماز در وجودمان نباشد مرگ نیز اثر گذار نیست و در بعضی رابطه با خدا را بلد نیستند.

وی در پایان ضمن پاسخ به سوالات طلاب در باب جهاد با نفس اذعان کرد: کسی که در مجاهدت با نفس است هر لحظه در دری از درهای بهشت ایستاده است و این در برای همه باز نمی شود مگر کسانیکه لباس تقوا بر تن دارند و دلدادگی نسبت به پروردگار دارند و اگر چنین نباشد پست و ذلیل خواهند مرد.


فرم در حال بارگذاری ...