« تکریم مقام والای پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار از وظایف ایمان استبرگزاری جلسه پرسش و پاسخ با حضور امام جمعه فامنین در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین »

ایدز یک بیماری کشنده و خطرناک

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 13ام آذر, 1396

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین گفت: به منظور آموزش ایمنی در برابر بیماری های واگیر، کلاس آموزشی بهداشت و سلامت با حضور کارشناسان مرکز خدمات برگزار شد.

مریم بشیری اظهار کرد: برای جلوگیری از ابتلاء به بیماری های ویروسی، کلاس آموزش بهداشت و سلامت با موضوع"ایدز یک بیماری کشنده و خطرناک” با حضور کارشناسان از مرکز خدمات و خواهران طلبه و اساتید برگزار شد.

وی افزود: با توجه به اینکه ایدز یک بیماری کشنده و خطرناک است ولی راه های انتقال این بیماری محدود است. بنابراین می توان با شناخت راه های انتقال ایدز از ابتلاء به آن جلوگیری کرد.

در ادامه خانم رستمی کارشناس مرکز خدمات با اشاره به مسری و خطرناک بودن ایدز بیان کرد: برای درمان ایدز هیچ دارو و واکسنی وجود ندارد. راه های انتقال بیشتر با رفتار انسان ارتباط دارد و آموزش درباره کنترل رفتار غیر اخلاقی افراد به منظور ترویج رفتار های ایمن، موثر است.

وی در ادامه با بیان راه های انتقال ایدز، اذعان کرد: راه های انتقال HIV شناخته شده و محدود است و بعضی از این راه ها عبارتند از؛ تماس جنسی، تماس با خون و ترشحات، انتقال از مادر به جنین، مصرف سرنگ مشترک در معتادان و …

رستمی تصریح کرد: عمده عفونت های ناشی از بیماری اچ آی وی از طریق رابطه جنسی محافظت نشده می باشد و یا سرایت ایدز از مادر آلوده به جنین و یا به کودک در حال شیر دهی امکان پذیر است که با وجود داروهای خاص درصد انتقال بسیار کاهش می یابد.

وی ادامه داد: استفاده از سرنگ و سوزن آلوده در معتادان به طور مشترک، که دومین راه انتقال بیماری می باشد. یا برخورد تصادفی با سوزن های آلوده به ویروس ایدز ممکان است فرد را دچار بیماری نماید. 

خانم دکتر رستمی در پایان ضمن پاسخ به سوالات مطرح شده از بین خواهران طلبه اذعان کرد. شما به عنوان مبلغان که در جامعه حضور دارید و امکان آموزش در اجتماع را دارید، می توانید با آموزش در تربیت و تزکیه افراد، اعتقادات دینی را افزایش دهید و با الگو گرفتن از زندگی نبوی بسیاری از مشکلات جامعه که ناشی از تهاجم فرهنگ غرب می باشد را کاهش دهید.


فرم در حال بارگذاری ...