« توجه ویژه به بلوغ فکری و رشد انسان در پرتوی از نهج البلاغهایدز یک بیماری کشنده و خطرناک »

تکریم مقام والای پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار از وظایف ایمان است

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 14ام آذر, 1396

مراسم جشن و سرور به مناسبت تکریم مقام والای حضرت نبی اکرم(ص) و امام جعفر صادق در مدرسه علمیه الزهرا(س) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا مصباح در مراسم تکریم حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: پیامبر از دو جهت شبیه قرآن است. یکی از جهت مقام و جایگاه همانطور که قرآن خودش را “لاریب فیه هدی للمتقین” معرفی کرده و بهره برداری از خودش را مخصوص متقین قرار داده است.

وی افزود: پیامبر نیز دارای جایگاهی است که خدا و ملائکه بر او درود می فرستند و پس از آنها مومنین به شرط ایمان می توانند بر او درود بفرستند و جهت دیگر این است که خداوند به وسیله نزول قرآن و نزول پیامبری از جنس بشر بر انسان ها منت گذاشته است.

امام جمعه فامنین در ادامه اظهرا کرد: هم قرآن و هم پیامبر(ص) برای تمام بشریت کافی هستند. قرآن به عنوان معجزه جاوید و پیامبر با عبارت “کافة للناس” و در مورد امام صادق(ع) ایشان در طول 34 سال امامت 4000 شاگرد پرورش دادند و همه علوم بشری و همه مذاهب مدیون تلاش های ایشان هستند.

وی با بیان شأن والای حضرت پیامبر(ص) اذعان کرد: با وجود چنین قرآن پر محتوا و چنین پیامبر با عظمتی و همچنین امام با علم و دانشی اگر کسی بخواهد دین را به واسطه خرافات به خورد مردم بدهد در حق اسلام جفا کرده است. مثلا اگر به وسیله ساختن عروسک یا گفتن مطالبی که واقعیت ندارد بخواهیم مردم را به امام حسین وصل کنیم جفا در حق دین و ائمه علیهم السلام است.

حجت الاسلام مصباح در پایان تصریح کرد: تمام مسلمانان قرن ها میلاد حضرت رسول(ص) را جشن گرفته اند و با قرائت آیات و بیان فضائل ایشان و سرودن اشعاری، پیامبر را وصف کرده اند و تکریم پیامبر امر محبوبی است که خداوند نیز بر ایشان منت میگذارد که ما تو را بلند آوازه کردیم.

 

 


فرم در حال بارگذاری ...