« مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیهانشست اخلاقی با موضوع فهم یکی از حکمت های نهج البلاغه »

مراسم شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 1ام اسفند, 1396

مراسم شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) با همکاری معاونت فرهنگی و بسیج طلاب، در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین برگزار شد.

خانم محمدی به عنوان سخنران مراسم با تسلیت ایام سوگواری بانوی دو عالم گفت: شهادت حضرت زهرا بر اثر ضرباتی بود که قنفذ بر پیکر نازنین حضرت زهرا سلام الله علیها وارد ساخت و منجر به شهادت حضرت محسن شد و به دان علت حضرت زهرا(س) پیوسته رنجور و ضعیف می گشت تا بستری شد و حضرت علی علیه السلام و اسماء از ایشان پرستاری می کردند.

وی ادامه داد: علت شهادت حضرت زهرا(س) علاوه بر مجروح شدن ایشان، ناراحتی های روحی و غم و اندوهی بود که در اثر بروز مسائل و مشلات بر جهان اسلام پیش آمده بود و مردم را از اسلام حقیقی و مسیر درست منحرف می کرد.

محمدی افزود: مردم در زمان حضرت سه دسته بودند که یک عده در منزل حضرت علی تحصن کردند و دومین گروه که به طور مستقیم خلافت امام علی را قصب کردند و سومین گروه مردم عادی بودند که بی تفاوت بودند و همه دیدند که بر در علی(ع) هیزم آوردند و شاهد سیلی خوردن فاطمه بودند.

 وی با بیان اینکه ما از خواص هستیم و نباید شاهد مصائب و مشکلات باشیم و حرفی نزنیم، خاطر نشان کرد: وقتی که حضرت علی(ع) را با دستان بسته می بردند و مردم فقط تماشا می کردند، حضرت زهرا(س) از امام زمان خود و ولایت دفاع کرد.

محمدی اظهار کرد: پنج عامل برای اینکه مردم مدینه به این بلا گرفتار شدند و اگر ما هم مراقب نباشیم امام زمانمون نمی آید.
۱- پیروی از خواهش های نفسانی
هر کسی “دلم میخواهد” را سرلوحه زندگی خودش قرار دهد، پس عقل را از دست میدهد و مخالف حق خواهد شد.
۲- توجه نکردن به مسائل دین
یعنی در پی شناخت خدا نبودند و رضایت خدا را نمی خواستند.
خداوند برای کوچکترین کارهای انسان هم دستوراتی فرموده است.
۳- آرزوهای بلند
حضرت زهرا فرمودند؛ که آنها میدیدند که به دختر رسول خدا(ص) چی شده ولی چون آرزوهای بلند داشتند و توجهی به مسائل دیگر نداشتند. فراموش کردند و اهمیت ندادند.
۴- فراموشی مرگ
به فرموده ی حضرت علی(ع)، در شگفتم از کسی که مرگ را فراموش می کند در صورتی که رفتگان را می بیند.
۵- خاموش شدن قلب

وی در پایان گفت: حضرت زهرا(س) مادر همه ماست و در لحظات آخر عمر دست های مجروح خودش را بالا می برد و دعا می کند.  پروردگار و آقای من به حق پیامبرانی که برگزیده ای و به حق فرزندان من گناهان شیعیان را ببخش.


فرم در حال بارگذاری ...