« دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنینجلسه اعضای خادمان رضوی با موضوع " سوگواری در غروب خورشید هشتم" برگزار شد »

مراسم عزاداری و سوگواری 28 ماه صفر در مدرسه علمیه خواهران فامنین برگزار شد

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 29ام آبان, 1396

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین گفت: مراسم سوگواری و عزاداری رحلت حضرت نبی اکرم(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام، با تلاش مجموعه فرهنگی و بسیج طلاب برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مجتبی رهبر از  اساتید اخلاق حوزه قم به عنوان سخنران مراسم گفت: بزرگترین اسوه و الگو از لحاظ اخلاق در خانواده برای انسان ها حضرت پیامبر(ص) هستند. گره زندگی ما این است که از سبک زندگی این بزرگوار دور شده ایم.

وی افزود: نکته های اصلی درباره رفتار با خانواده و اطرافیان ابتدا از پدر و مادر شروع می شود که هیچ کس به اندازه پدر و مادر دستورات ویژه ندارد و احترامشان واجب است. 

استاد اخلاق ادامه داد: فردی از رسول الله (ص) پرسیدند که می خواهم نیکی کنم، چه کاری باید انجام دهم؛ حضرت سه بار فرمودند، به مادرتان نیکی کنید حتی اگر کافر و مشرک باشد احترامش واجب است. اطاعت از پدر و مادر غیر از واجبات و حرام تأکید شده است.

حجت الاسلام رهبر تصریح کرد: در نظر حضرت پیامبر (ص) فرزند هم حقی دارد. از حقوق فرزند بر پدر و مادر در ابتدا انتخاب نام نیک است و دومین حق تربیت درست است که از محبان اهل بیت علیهم السلام باشند. سومین حق این است که طوری تربیت شود که اهل کار و تلاش باشدو بتواند آینده خود را بسازد. فرق نگذاشتن در بین فرزندان و تقسیم عادلانه اموال و تقسیم محبت ظاهری که نباید فرق گذاشت.

وی در پایان اذعان کرد: سرتاسر زندگی حضرت، نوراست و الگویی برای این زمان می باشند. پیامبر (ص) با محبت و بزرگی در آن اصل جاهلیت توانستند اسلام را گسترش دهند و وصیت ایشان محبت به اهل بیت بود، با وجود این تمام مصائب بر خانواده ایشان روا شد.

 


فرم در حال بارگذاری ...