« درس اخلاق با حضور آیت الله محمدی در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنینتسلیت به مناسبت پرواز ابدی کارکنان نفتکش سانچی »

کلاس آموزش طبخ ماهی برای سفیران سلامت

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 29ام دی, 1396

کارگاه آموزشی طبخ ماهی با هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی، برای مبلغین و خواهران طلبه، در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین، برگزار شد:

کارگاه آموزش طبخ ماهی با هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی و با حضور فرماندار فامنین، برای مبلغین و خواهران بسیج طلاب برگزار شد.

با توجه به تغییر ذائقه غذایی در خانواده ها و خصوصا در بین نوجوانان و جوانان، استفاده از غذاهای آماده و فست فودها موجب نگرانی و سلامت افراد جامعه، می باشد که برای ترویج فرهنگ سلامت خانوار، باید راهکاری ارائه نمود. یک جامعه سالم با وجود نیروی انسانی سالم میسر خواهد بود و سلامت نسل آینده حائز اهمیت می باشد. لذا ارگان های مختلف دولتی و غیر دولتی با حمایت از آموزش های پخت انواع غذای سالم، در صدد ایجاد فضایی برای حضور خانواده ها و مادران در این برنامه ها هستند. اگر غفلت کنیم با افزایش بیماری های فشار خون و دیابت و کاهش سن افراد در دچار شدن به بیماری های صعب العلاج، مواجه خواهیم بود.

مدیریت جهاد کشاورزی برای تشکیل کلاس های آموزشی و کارگاهی برای افراد تأثیر گذار شهرستان، با مدیریت مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین، هماهنگی نموده و حضور بیش از 50 طلبه و جمعی از مسئولین ارشد شهرستان، اهمیت این کلاس را نشان می داد.

کاویانی مدیر جهاد کشاورزی فامنین، با بیان فواید تغذیه ای ماهی گفت: امروزه در سراسر جهان رستوران های زیادی وجود دارد که غذاهای سریع یا همان فست فود را عرضه می کنند و این موضوع، نگران کننده است که باعث تغییر در ذائقه افراد می شود.

وی با اشاره به ارزش غذاهای سنتی، بیان کرد: مادران به عنوان مدیران کانون خانواده، مسئولیت مراقبت جسمی و روحی اعضای خانواده را دارند و شما مبلغین می توانید با ترویج تهیه آسان غذاهای سنتی و سالم، در این امر مهم، موثر باشید.

در ادامه مراسم کارشناس تغذیه، با آموزش پخت سه نوع غذا ( کوکوی ماهی، سالاد ماکارونی ماهی، ماهی سوخاری شده)، طرز پاک کردن سریع و آسان ماهی را آموزش داده و با عنوان شاخصه های ماهی تازه، طرز شناخت ماهی سالم را از ماهی غیر سالم بیان کرد.

نکته قابل ذکر در این کلاس آموزشی، حضور فرماندار شهرستان فامنین و چند نفر از مسئولین، که نشان از اهمیت قائل شدن به سلامت جسمی مردم بود. 

سید مجید شماعی با حضور در مدرسه علمیه، از اول کلاس شاهد دستورالعملل و عملکرد کارگاه آموزشی بود و با بیان احادیثی از ائمه اطهار علیهم السلام به اهمیت تغذیه سالم اشاره کرده و گفت: بیشتر بیماری ها و کوتاه شدن عمر انسان وابسته به تغذیه می باشد. با تحقیقی که بر مردمان حاشیه ی دریای مدیترانه انجام شد به این نتیجه رسیدند که تقریبا مردم این مناطق نسبت به ساکنان دیگر ، عمر بیشتری دارند و تغذیه از غذاهای دریایی، عامل اصلی سلامت آنان است.

فرماندار فامنین ادامه داد: معمولا مادران، با دستیابی به این آموزش ها، می توانند برای تهیه سفره غذایی خانواده خود بهتر عمل کنند و شما مبلغین و خواهران حوزوی می توانید سفیران سلامت باشید و از آنجایی که کلام شما، تأثیر بیشتری بر خانواده ها خواهد داشت می توانید، با آموزش این نوع کلاس ها از نزدیکان خود شروع کنید و علاوه بر هدایت معنوی مردم، به سلامت جسمی آنان نیز همت کنید. 

در انتهای برنامه فرماندار ، مدیر جهاد کشاورزی و دیگر مسئولین از غذاهای آماده شده تناول کرده و به تهیه ی غذا، با تزئین مناسب و مزه بهتر، امتیاز داده و غذا بین خواهران طلبه تقسیم شد. 

تهیه کننده: طاهره حاجیلو

 


فرم در حال بارگذاری ...