« 14 خرداد یادآورروزهای حزن و اندوه فقدان رهبر کبیر انقلابمراسم برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام در مدرسه علمیه الزهرا(س)فامنین »

گزارشی از خوابگاه مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین در ماه مبارک رمضان

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 22ام خرداد, 1396

زندگی ساده طلاب در فضایی سرشار از صمیمیت و معنویت

بررسی زندگی طلاب در خوابگاه مدرسه الزهرا(س) فامنین در ماه مبارک رمضان

 

ماه رمضان است، ماه ضیافت الهی، وقتی از ضیافت بحث می کنیم یعنی داشتن بهترین ها و پذیرایی به نحو احسن با سفره ای رنگین، ضیافت الهی با ضیافت و مهمانی متفاوت است و ضیافت الهی یعنی دل کندن از زمین و رسیدن به آسمان، ضیافت الهی یعنی سبک شدن ار بار سنگین گناه و مادیات، یعنی پرداختن با اصل وجود انسان و رسیدن به کمال، در یک لام ضیافت الهی پرداختن به عشق واقعی و تلاش در رشد معنویت

وقتی از کنار خوابگاه بگذری صدای زمزمه های طلاب به آرامی به گوش می رسد و هر کدام در گوشه ای یا به مباحثه مشغولند و یا صدای دلنشین قرائت ایاتی از کلام اله مجید به گوش میرسد.

زمزمه دعای توسل و زیارت عاشورا و گاهی سکوت و آرامش همه فضای خوابگاه را پر می کند.

نزدیک افطار هر کدام از خواهران طلبه مشغول کاری هستند و برای آماده کردن سفره افطار از هم پیشی میگیرند. محبت و مهربانی و معنویت دم افطار با صدای ربنا که از رادیو روی تاقچه خوابگاه پخش می شود و چهره های پاک طلاب پاگیرت میکند.

سفره ای باز است، نان و خرما و چای داغ، کمی پنیر و سبزی تازه، برای شام هم غذایی تدارک دیده شده و گاهی استادی مهمان این روزه داران می شود و خوشحالی طلبه خوابگاهی از میزبانی مهمانی روزه دار که ارزش زیادی دارد و همه برای پذیرایی از مهمان پیشی می گیرند.

روزهای خوبی است سرشار از معنویت و عبادت مخلصانه، ایام رمضان در فضایی معنوی با لحظات ملکوتی افطار و سحر، لذتی وصف نشدنی دارد.

التماس دعا


فرم در حال بارگذاری ...