« گزارشی از خوابگاه مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین در ماه مبارک رمضانبرگزاری مراسم یاد و خاطره امام راحل و شهدای 15 خرداد »

مراسم برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام در مدرسه علمیه الزهرا(س)فامنین

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 22ام خرداد, 1396

اهل بیتی که محبت آنها بر همه واجب است

 

 نرگس کریمی معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین ضمن تبریک روز میلاد با سعادت کریم اهل بیت علیهم السلام گفت: همزمان با فرارسیدن پانزدهم روز ماه مبارک رمضان، به یمن قدوم مبارک امام حسن علیه السلام و با هدف آشنایی خواهران طلبه با شأن و منزلت ایشان برگزار شد.

وی افزود: مراسم با عنوان سی روز همراه با قرآن کریم، هر روز با حضور عموم خواهران در مدرسه و با سخنرانی اساتید از ساعت 10 الی 12 ن برگزار می شود. سخنران روز میلاد، اعظم شاکری معاون پژوهش مدرسه بودند که در باره مقام و منزلت ایشان گفت؛ نامگذاری امام حساز سوی خداوند بوده است و جابربن عبدالله می گوید: هنگامیکه حضرت زهرا(س) امام حسن (ع) را به دنیا آورد ، به امام علی(ع) گفت:” برایش نام انتخاب کن “. علی (ع) بر نامگذاری این فرزند پیش پیامبر رفت و قنداقه امام حسن را به خدمت رسول خدا آورد و گفتند که برایش نامی انتخاب کن.

شاکری در ادامه بیان کرد: حضرت پیامبر نیز فرمود: که در نامگذاری بر خداوند پیشی نمیگیرد و از سوی خداوند به جبرئیل وحی فرستاد که نزد پیامبر برو و به او بگو علی در نزد تو مثل هارون نسبت به موسی است، پس نام فرزند هارون را بر وی بگذار و جبرئیل گفت او را حسن نام بگذار.

شاکری با اشاره به ارزش گرامیداشت این روز بزرگ اظهار کرد: امام حسن (ع) از پنج تن آل عباست، همانست که رسول خدا (ص) به حکم پروردگار دست او را گرفت و با برادر و پدر و مادرش آنها را به مباهله نصارای نجران آورد.

وی ادامه داد: امام حسن(ع) از اهل بیتی است که خداوند محبت آنها را بر همه واجب کرده و بر آن اجر و پاداش رسالت قرار داده است. حلم امام حسن(ع) از آیات قرآن نشأت گرفته بود، در حدی که مروان یکی از دشمنان پر کینه خاندان رسالت، که امام حسن را بسیار رنج داد، گفت: این کارها را با کسی انجام دادم که حلم و خویشتن داری او با کوه ها برابری می کند.

معاون پژوهش مدرسه الزهرا(س) فامنین تصریح کرد: از اهل بیتی که حکایت آنها حکایت کشتی نوح است و هر که سوار بر آن شد نجات یافت و هر که تخلف کرد غرق شد. وظیفه ما شناخت و کسب معرفت اهل بیت علیهم السلام است و باید در این مسیر روشن قدم برداشته و تلاش مضاعف نماییم.


فرم در حال بارگذاری ...