موضوع: "روز مقاومت و ایثار"

اجرای طرح نهضت قرآنی در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 29ام خرداد, 1397

مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین، با برگزاری بیش از 30 جلسه آموزش حفظ و تفسیر جزء سی قرآن کریم برای بیش از 120 طلبه و مبلغین و اساتید، موفق به اجرای طرح نور هدایت در راستای اجرای طرح نهضت قرآنی در ماه ضیافت الهی شد.

نرگس کریمی معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین گفت: طرح نور هدایت با توجه به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و در تبیین منویات ایشان مبنی بر تحقق شعار ده میلیون حافظ قرآن و هر طلبه یک حافظ، همزمان با حوزه های علمیه سراسر کشور برگزار شد.

وی افزود:  برای شروع این طرح وتحقق شعار آن (هرطلبه یک حافظ) باحضور مدیر ومعاونین واساتید ومربی قرآن مدرسه جلسه توجیهی برگزار شد ومصوباتی به تصویب رسید ازجمله مصوبات جلسه هماهنگی وهمکاری کلیه اعضادر اجرای بهتر این طرح بود وهمچنین مصوب شد باهمکاری معاون محترم آموزش هرروز یک ونیم ساعت به این طرح اختصاص داده شود وفضا سازی مناسب در مدرسه انجام وطلاب واساتید ومبلغین با این طرح واهداف آن آشنا ودر هرچه بهتر اجرا شدن آن یاری کنند که به حول وقوه الهی این اقدامات انجام شددر ادامه مدیر محترم مدرسه و معاون فرهنگی با همکاری مسول قرآنی به توجیه آین طرح برای طلاب اقدام وطرح اجرا گردید وبعد از ماه مبارک هفته ای یک روز در مدرسه اجرامی شود نحوه ی برگزاری واجرای طرح به این شکل برگزار شد که ابتدا  در هرجلسه از محفوظات جلسه قبل سوال می شد سپس محدوده جدید بصورت سه بار تکرار تمرین می شد وپس از دادن فرصت کوتاه جهت حفظ،از چند نفر سوال می شد وبه روشهای مختلف مانند یک آیه در میان ،تکرار دسته جمعی ،تکرار دو یا سه نفری و….تمرین وتکرار صورت می گرفت وپس از حفظ مختصر اشاره ای به تفسیر آیات می شد وترجمه لغات به لغات آیات ذکر می شد لازم به ذکر است طلاب به صورت گروهی با یک مربی  وهم به صورت مباحثه ای  به حفظ مشغول بودند

خانم کریمی با بیان ظرفیت های مبلغان و دانش آموختگان این مدرسه ادامه داد: با توجه به اینکه ماه رمضان بهترین زمان برای اجرای فعالیت های قرآنی می باشد، برای معرفت افزایی بیشتر واینکه طلاب استفاده ی بهینه از اوقات فراغت خود داشته باشند این طرح در تابستان هم اجرا می شود لازم به ذکر است کارگاه آشنایی با تغذیه سالم در اسلام دو جلسه در حاشیه این کلاسها برگزار گردید

 

 

گزارش عملکرد مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین در ماه ضیافت الهی

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 29ام خرداد, 1397

ضیافت افطاری:

ماه رمضان است، ماه ضیافت الهی، وقتی از ضیافت بحث می کنیم یعنی داشتن بهترین ها و پذیرایی به نحو احسن با سفره ای رنگین از عشق و معنویت، ضیافت الهی یعنی دل کندن از زمین و رسیدن به آسمان، ضیافت الهی یعنی سبک شدن از بار سنگین گناه و مادیات، یعنی پرداختن با اصل وجود انسان و رسیدن به کمال، در یک کلام ضیافت الهی پرداختن به عشق واقعی و تلاش در رشد و کمال است.

زمزمه دعای توسل و زیارت عاشورا و گاهی سکوت و آرامش در فضای مدرسه و تلاوت آیات نور و کلاو وحی الهی در این ایام برکت خاصی بخشیده است.

سفره ای باز است، نان و خرما و چای داغ، کمی پنیر و سبزی تازه، برای شام هم غذایی تدارک دیده شده و گاهی استادی مهمان این روزه داران می شود و خوشحالی طلبه خوابگاهی از میزبانی مهمانی روزه دار که ارزش زیادی دارد و همه برای پذیرایی از مهمان پیشی می گیرند.

روزهای خوبی که گذشت و سرشار از معنویت و عبادت مخلصانه بود، ایام رمضان در فضایی معنوی با لحظات ملکوتی افطار و سحر، لذتی وصف نشدنی دارد.

 

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین گفت: حدود 22 نفر از مبلغین و دانش آموختگان برای آموزش و کمک به مردم مناطق محروم و روستاهای دور افتاده به اردوهای جهادی اعزام شدند.

 

نرگس کریمی اظهار کرد: با همکاری بسیج خواهران، جمعی از خواهران طلبه و دانش آموختگان مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین، به مناطق محروم و دور افتاده اعزام شدند و فعالیت هایی در زمینه های حفظ جزء سی، روان خوانی قرآن کریم  و بیان احکام شرعی داشتند.

وی با اشاره به اهمیت حضور طلاب در جامعه افزود: در سال 97 حضور مبلغین در اردوهای جهادی چشمگیر بوده است. فعالیت خواهران طلبه در زمینه های اعتقادی، آموزش قرآن و مشاوره ی خانواده و سبک زندگی اسلامی داشتند.

معاون فرهنگی مدرسه خاطر نشان کرد: مباحث مبلغین در حمایت از تحکیم خانواده و اهمیت حجاب و عفاف در بین مادران و دختران جوان بوده است و نهایت تلاش را در راستای تبیین سبک زندگی اسلامی در بین قشر محروم جامعه انجام داده اند.

 

برگزاری مراسم جشن عید سعید فطر در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین؛

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین، ضمن بیان اینکه ماه رمضان، ماه رحمت و مغفرت است و بهترین فرصت برای خود سازی می باشد، اظهار کرد: کلاس های جزءخوانی و آموزش احکام  و تقویت معرفت قرآنی، از اهداف اجرای برنامه های مدرسه، در ماه مبارک رمضان بوده است .

 

مریم بشیری در مراسم جشن عید سعید فطر که با حضور اساتید و طلاب و بانوان منطقه برگزار شد، گفت: ماه رمضان ماه خداست و ماهی برای خود سازی است. فرصتی مناسب برای آموزش احکام و قرائت قرآن کریم است.

وی افزود: به همین مناسبت در این ایام بافضیلت با همکاری و تلاش اساتید مدرسه، کلاس های آموزش احکام و تدبر در قرآن و جزء خوانی و حفظ جزء سی، هر روز در مدرسه، برگزار شد.

مدیر مدرسه الزهرا(س) فامنین ضمن تقدیر از عوامل برگزاری این مراسم بیان کرد:  مراسم تجلیل از قاریان، در روز عید فطر برگزار شده و چند نفر از اساتید  و فعالان جزءخوانی، با اهداء جوایزی تقدیر شدند.

بشیری در ادامه اظهار کرد: اکثر مبلغان و دانش آموختگان در این ماه مبارک با برگزاری کلاس های آموزشی و حضور در مساجد و روستاها به امر تبلیغ و آموزش اخلاق و سبک زندگی اسلامی پرداخته و در کلاس های آموزش قرآن و پاسخ به سوالات شرعی و ترویج فرهنگ غنی اسلامی حضور یافتند.

برگزاری روزانه یک جلسه قرآنی توسط مبلغین و دانش آموختگان:

در ماه مبارک رمضان هر کدام از مبلغین و دانش آموختگان یک جلسه قرآنی را برای تبیین منویات مقام معظم رهبری(مدالظله العلی) برگزار کردند.

یکی از اهداف برگزاری جلسات، آشنایی مردم با مفاهیم قرآن و آموزش سبک زندگی اسلامی بود که با حضور بانوان و دختران جوان اجرا شد و به شبهات و سوالات حاضرین پاسخ داده شد.

برگزاری نمایشگاه قرآنی:

در ایام ماه مبارک رمضان نمایشگاه قرآنی و کتاب هایی در باره مهدویت برگزار شد و پوسترهای امر به معروف و احادیثی از ائمه اطهار علیهم السلام، در سالن نصب شد و مورد استقبال عموم واقع شد.

برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام:

روز میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) در مدرسه علمیه الزهرا(س) مراسم جشن و سرور با حضور حداکثری طلاب و مبلغین و عموم مردم برگزار شد.

 بعضی از خواهران طلبه با حضور در روستاهای دور و مناطق محروم از خانواده های ایتام و بیماران عیادت کردند و بسته های غذایی به نیازمندان اهداء شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حضور حداکثری خواهران طلبه در راهپیمایی روز قدس

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 20ام خرداد, 1397

خواهران طلبه مدرسه الزهرا(س) شهرستان فامنین، با حضور چشمگیر در راهپیمایی روز قدس، از مردم مظلوم فلسطین حمایت کرده و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

نرگس کریمی معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین، ضمن اشاره به اهمیت حضور  خواهران طلبه در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: روز قدس مناسبتی رسمی در تقویم جمهوری اسلامی ایران است که در جمعه آخر ماه رمضان هرسال برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: موج عشق به خدا و اهل بیت علیهم السلام به جهاد رنگ خدایی می بخشد و استقامت و مقاومت ملت فلسطین با همگرایی و اتحاد تنها رمز پیروزی و موفقیت است. لذا برای حمایت از مقاومت ملت فلسطین، مردم ولایی ایران همگام با دیگر مسلمین جهان، در روز قدس راهپیمایی می کنند.

کریمی با تأکید بر اهمیت حضور اقشار مختلف در این حرکت عظیم اسلامی، اذعان کرد: خواهران طلبه و دانش آموختگان و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین نیز، به امر رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و با حضور حداکثری خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، بار دیگر با اهداف و آرمان های امام راحل تجدید پیمان کرده و برای دفاع از ملت فلسطین و مقاومت آنان در برابر صهیونیست، شعار ” مرگ بر اسرائیل ” سردادند.

در پایان راهپیمانی خواهران طلبه در مسجد اعظم برای اقامه نماز دشمن شکن جمعه گرد هم آمدند تا در به همراه نمازگزاران صفوف نماز را فشرده تر کرده و به خطبههای نماز جمعه که توسط حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا رضا مصباح خوانده شد، گوش جان بسپارند.

سخنران قبل از خطبه سردار شایان بودند که با بیان اهمیت حضور مسلمین جهان در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان طبق سال های قبل از ستمدیدگان فلسطین حمایت کنند، خاطر نشان کرد: حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی در 16 مرداد 1358 روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان، را روز قدس اعلام کردند. ایشان زمانی درباره مردم مظلوم فلسطین این قضیه را مطرح کردند که مسئله فلسطین دچار فرسایش شده بود و با مطرح کردن روز قدس، مبارزه فلسطین را از ملیت و عربیگری به یک مسئله دینی تبدیل کردند.

سوم خرداد، حماسه ای عظیم در تاریخ ایران

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 13ام خرداد, 1397

مراسم بزرگداشت سوم خرداد، روز ایثار و مقاومت در مدرسه علمیه الزهرا(س) با همکاری بسیج طلاب برگزار شد.

نرگس کریمی معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین، ضمن اشاره به بزرگداشت حماسه عظیم آزاد سازی خرمشهر گفت: اشغال خرمشهر مهمترین برگ برنده رژیم بعث عراق برای وادار کردن ایران به شرکت در مذاکرات بود.

وی افزود: آزاد سازی خرمشهر سمبل ایثار و گذشت جوانان و اراده قوی سیاسی جمهوری اسلامی ایران بر نیروهای متجاوز بود. خرمشهر که با پایداری و با ریختن خون هزاران شهید در روز 3 خرداد 1361 پس از 34 روز نبرد، از اشغال نظامیان عراقی خارج شد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین در ادامه اظهار کرد: آزادی خرمشهر انعکاس جهانی داشت و به عنوان روز مقاومت و ایثار و پیروزی، در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است. وظیفه ما خواهران طلبه گرامی داشتن این حماسه عظیم است و گرامی داشتن یاد شهدایی که از جان خود گذشتند تا یک وجب از خاک ایران و ناموس شان به غارت نرود.

کریمی با تقدیر از عواملی که در برگزاری مراسم شرکت کرده بودند اذعان کرد: اکنون وظایف سنگین تری داریم. باید در برابر حفظ مرزهای حجاب و عفاف و استقلال کشور مقاومت کنیم. باید نسبت به حفظ دستاوردهای انقلاب پایداری کنیم تا دست در دست هم بتوانیم هر روز برای شکوهمندی و سرسبزی درخت تنومند انقلاب اسلامی ایران بکوشیم و با ایثار و درایت خود و با تبیین بیانات مقام معظم رهبری، نقشه های مکارانه بیگانگان را نقش برآب کنیم و پیرو واقعی ولایت فقیه باشیم.

 

در ادامه برنامه هایی که به مناسبت روز آزاد سازی خرمشهر برگزار شد، عبارتند از:

1- محفل انس با شهدا

2- ختم قرآن و اهداء به روح پاک و مطهر شهدای دفاع مقدس

3- برگزاری نمایشگاه کتاب یاران همسنگر

4- دیدار با خانواده شهید محمد رضا عبدی

5- مراسم افطاری با حضور خانواده شهید