« مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 1396 در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنینمراسم بزرگداشت روز دختر و جشن میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین »

برگزاری نشست با موضوع عید غدیر خم در مدرسه علمیه الزهراء (س) فامنین

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 19ام شهریور, 1396

بسمه تعالی

نرگس کریمی معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) گفت: نشست غدیرشناسی با سخنرانی و پاسخ به شبهات غدیر، با حضور حجت الاسلام والمسلمین مجتبی رهبر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی رهبر در این نشست غدیر شناسی، ضمن تبریک به پیشگاه مقدس حضرت امام زمان(عج) و خواهران طلبه و اساتید حاضر در مراسم گفت: ولایت شعبه ای از توحید است و در راستای توحید قرار گرفته است و عید غدیر که عیدالله است معروف به عید الله اکبر است. 

وی ادامه داد: جهت اینکه این عید تجلیل شده، به خاطر خاصیت آن است. باید برگردیم به غدیر و پیام غدیر را بگیریم و باید به هر طریقی شده برای غدیر تلاش کنیم و در این جهت نباید کوتاهی شود و با کتاب و سخنرانی و فعالیت مجازی این امانت گذشتگان را به فرهنگ عمومی غدیر تبدیل کنیم. مادران با آشنا کردن فرزندانشان با ولایت و اهمیت غدیر خم، باید در راه ترویج فرهنگ غدیر تلاش‌کنند.

حجت الاسلام رهبر با بیان اهمیت شناساندن عیدالله اکبر در بین جوانان و نوجوانان افزود: هر کسی اگر خانواده خود را، به هر میزان که می تواند در این مسیر کار کند این بسیار ارزشمند است. 

وی اظهار کرد: علامه امینی شخصیت بزرگی بودند که عمر خود را برای غدیر صرف کردند و از آسایش ها گذشتند و ده ها سال عمر خود را در کتابخانه های دنیای اسلام گذرانند، تا بتواند با مطالعه منابع اصیل، حقانیت امیرالمومنین علی علیه السلام را استخراج کنند و کتاب الغدیر را که ۱۱ جلد آن فقط از منابع اهل سنت برداشت شده، استخراج نمایند.
ما باید قله ها را ببینیم و هر چه تلاش بیشتری داشته باشیم اگر همانند علامه امینی به امام و مولای خود عشق بورزیم و توجه داشته باشیم که مولا علی چه برخوردی با این شخص خواهد داشت. خلیفه مومنین در آخرت، حضرت امیرالمومنین است و شیعیان و دوستاران خود را از حوض کوثر سیراب خواهد کرد.

حاج آقا رهبر با اشاره به فردی که در خواب دیدند که هر کسی از حوض کوثر به حد خود و فراخور حال خود سیراب می شود و در همان عالم رویا دید که مولای شیعیان با دیدن علامه امینی دستان مبارکش را پر از آب حوض کوثر کرد و به سمت علامه امینی رفت و به آب کوثر را به صورت ایشان پاشید و فرمود: روسفید باشی که ما را در دنیا رو سفید کردی.

وی اذعان کرد: طبیعتا هر کسی به هر اندازه ای برای غدیر تلاش کند همان اندازه از اجر آن بهره مند خواهد شد. تا هر کجا که امکان دارد و با تشکیل جلساتی چون مراسم امروز و با دادن هدایایی در روز عید غدیر، این عید را زنده بداریم و با روش های دیگر و با خدمت و تلاش در راه ولایت، کار فرهنگی فرهنگ غدیر را فراگیر کنیم. هدف از بزرگداشت غدیر برگرداندن مردم به چشمه جوشان غدیر است که سعادت دنیا و اخرت در همین است.

رهبر در پایان تصریح کرد: از ته قلب باید شکر گذار خداوند باشیم به خاطر این نعمت بزرگ، همه مسلمانان امیرالمومنین را دوست دارند و باید اعتقاد کامل به خلافت و ولایت امیرالمومنین داشته باشیم. نمازها و زبارت هایی که در مفاتیح برای عید غدیر آمده را استفاده کنیم، تا مورد بخشایش خداوند قرار بگیریم و از خداوند منان خواستاریم ما را با ولایت و عشق صاحب غدیر زنده بدارد و بمیراند و محشور بفرماید.

در ادامه حجت الاسلام رهبر به سوالاتی در رابطه با شبهات غدیر پاسخ دادند.

در ادامه استاد اعظم شاکری معاون پژوهش مدرسه، با تفسیر خطبه شقشقه از کرامات مولا علی علیه السلام گفت: مولا علی علیه السلام در کعبه متولد شدند و در خانه خدا به شهادت رسیدند. اولین مسلمان مرد که به اسلام ایمان آوردند و صدای فرشتگان را می شنیدند. کسی که در جای پیامبر(ص) خوابیدند و خبر داشتند که احتمال کشته شدنشان هست و این بحث در سوره بقره آیه 207 آمده است. دادن پرچم به دست مبارک حضرت علی (ع) در یکی از جنگ ها، که حضرت پیامبر(ص) فرمودند مثال من و علی مثال موسی و هارون است. هدایت مردم یمن به دست حمولی علی (ع) و در نهایت واقعه غدیر خم با بیش از 120 هزار شاهد، در آیه 3 سوره مائده نازل شده است.

در انتهای این نشست، مولودی خوانی و مدیحه سرایی استاد طیبه رشیدی ادامه داشت و  با اهداء هدایایی، توسط مریم بشیری مدیریت مدرسه، از حاضران تجلیل شد.

 

 

 

 

تهیه کننده: حاجیلو


فرم در حال بارگذاری ...