« صحنه عاشورا درس بزرگ انسان سازیستبرگزاری نشست با موضوع عید غدیر خم در مدرسه علمیه الزهراء (س) فامنین »

مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 1396 در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 30ام شهریور, 1396

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان همدان در مراسم افتتاحیه آغاز سال تحصیلی 97-1396 مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین گفت: شما خواهران طلبه از هر لحاظ باید نمونه باشید و در رفتار و کردار و کسب علم و تهذیب تلاش کنید تا خانواده به وجود یک طلبه در خانه افتخار کنند و امتیازات ویژه ای در راه کسب علم و معرفت به دست آورید.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا سید حسن فاضلیان در مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه خواهران فامنین، که با حضور امام جمعه و فرمانده نیروی انتظامی و اعضای هیئت امنا و مشاور بانوان فرمانداری و مدیر مدرسه علمیه خواهران کبودر آهنگ و اولیا خواهران طلبه و اساتید برگذار شد، گفت: خداوند تبارک و تعالی در آخرین آیه سوره طلاق از آسمان هفت گانه و زمین مثل آن می فرماید. تنها آیه ای که اشاره به هفت آسمان و هفت زمین دارد. آن عدد هفت، آیا کنایه از کثرت و مجاز است یا عدد حقیقی است؟ تمام هر آنچه خلق شده برای این است که شما بیاموزید.

وی ادامه داد: بدانید که آموختن مهم است و باید انسان بداند و بفهمد و عمل کند. علامه شوید و اهل عمل هم باشید. عالمی که می آموزد و خود به آن عمل نمی کند نمی تواند برای دیگران تأثیر گذار باشد.

حجت الاسلام فاضلیان افزود: می خواهم با شما خواهران طلبه که قدم در این راه گذاشته اید چند مطلب را طی کنم؛ که دختران خوبی برای پدر و مادر و همسران خوبی در خانه باشید. مادر خوبی باشید که از دامن زن مرد به معراج می رود. افتخار کنید که شاگرد مکتب حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) هستید. از دامن چنین مادرانی شهدا تربیت شدند و در آخر طلبه خوبی برای حوزه علمیه باشید و با تلاش سعی کنید افرادی با سواد باشید.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان همدان اظهار کرد: خانمی از جمع شما در جشنواره علامه حلی، مقام کسب کرد و این افتخار است که در این سن خانم نقوی توانستند کتابی را بنویسند و در بین آثار ارزشمندی برنده شوند. پس با همت و تلاش بیشتر می توان به اهداف خوب رسید و خانم نقوی یکی از مستند های خوب برای الگوی شماست.

وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت خواهران تازه ورود و طلاب و اساتید، تصریح کرد: با امید بر خدا گفتیم که در راه آموزش و تربیت و تهذیب و اخلاق و … تلاش نمایید و ان شاءالله موفق باشید.

در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین رضا مصباح امام جمعه فامنین، ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان ادامه داد: حالا که آمده اید و حوزه را انتخاب کرده اید، تکلیف به گردن دارید و باید زیر چتر سربازی امام زمان (عج) باشید و این بار سنگینی است.

وی افزود: این تکلیف را نمی توانید به دوش بکشید، مگر قوت پیدا کنید و کسی موثر است که سوز داشته باشد. اگر هر روز ما با محبت و لطف خدا اجین باشد و آنهایی که واله و حیران خدایند و نهایت اخلاص را دارند و تلاش می کنند، جرعه ای از سوز دل به آنها نوشانده اند.

امام جمعه فامنین اذعان کرد: افراد کسل و بی رمق بهره ای از دنیا نبرده اند و فقط توانسته اند دنیای خود را بزک کنند و یک جسم نامی بی روح و بی خاصیت از دنیا می برند. سوز حاصل ندارد مگر آن ذره ای که برای خدا باشد. شب زنده داری و خلوت با امام زمان (عج) داشته باشید تا در این مسیر موفق شوید.

در ادامه مریم بشیری مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، رعایت قوانین مدرسه و توجه به تلاش در ارائه دروس و کسب امتیازات خوب را توصیه کردند.

 در انتها با قرائت بیانیه مرکز حوزه های علمیه خواهران، توسط یکی از خواهران طلبه قرائت شد و با تقدیر و تشکر از فعالان فرهنگی، مراسم به پایان رسید.


فرم در حال بارگذاری ...