« مجاهده آدمی با نفس خود برترین جهاد استتوجه ویژه به بلوغ فکری و رشد انسان در پرتوی از نهج البلاغه »

رژیم گستاخ و وحشی نسبت به انسانیت

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 21ام آذر, 1396

 هادی سیاسی مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین گفت: آمریکا با جنایات رژیم صهیونیستی و قتل عام مسلمانان در قدس شریف شریک جرم است.

معصومه نعمتی با بیان تاریخ تشکیل اسرائیل عنوان کرد: اسرائیل رسما از سال 1948 تأسیس شده است. تاریخ اسرائیل مشتمل بر دو دوره می باشد، 1- دوره ای که یهودیان در سرزمین باستانی اسرائیل داشته اند. 2- دوره ی اسرائیل مدرن که مکان پادشاهی باستانی یهودیان کرانه باختری رود اردن بوده است.

وی افزود: همچنین اماکن یهودیت و مسیحیت و اسلام دوروزی در این سرزمین قرار دارد. علارغم ثبت امپراطوری های مختلف در طول قرون، بیشتر مردم این سرزمین تا قرن سوم میلادی یهودی باقی ماندند.

نعمتی ادامه داد: اوج گرفتن یهود ستیزی اروپا در اواخر قرن 19، باعث تشکیل صهیونیست شد. در پی تصرف سرزمین سوریه توسط انگلستان در جنگ جهانی اول و با قیمومیت انگلستان بر آن و اعلامیه بالفور، موج مهاجرات یهودیان بر این سرزمین موسوم به علیا آغاز شد و باعث ایجاد تنش هایی بین یهودیان و اعراب شد.

وی با اشاره به تسلط یهودیان در این سرزمین بیان کرد: در پی اعلام استقلال اسرائیل در سال 1948 و با موج مهاجرت یهودیان به این سرزمین، نزاع بزرگی بین اعراب و یهودیان ایجاد شد.

هادی سیاسی مدرسه اعلام کرد: از دهه 1990 میلادی ایالت متحده آمریکا از متحدان اصلی اسرائیل شد که باعث قتل عام مسلمانان در این مناطق شدند و اکنون با اعلام قدس شریف به عنوان پایتخت اسرائیل نهایت عجز وناتوانی خود را نشان دادند.

 


فرم در حال بارگذاری ...