« آفت های طلبگیهمایش تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه ی علمیه خواهران استان همدان؛ »

مسابقه قرائت قرآن در حوزه علمیه خواهران استان همدان؛ اثرات سودبخش قرائت قرآن در مدار زندگی

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 6ام دی, 1395

معاون فرهنگی- تربیتی حوزه های علمیه استان همدان گفت: قرائت قرآن اثرات روشنی در زندگی فردی دارد و ارزش آن در بین طلاب بسیار با اهمیت است. برگزاری مسابقات قرآن بین خواهران طلبه ترویج فرهنگ قرآن و عترت در جامعه است.

قرآن کتابی که رستگاری انسان را در دو جهان تضمین می کند و انسان را از جهل و تاریکی نجات می بخشد و بندگان را در نزد خداوند متعال محبوب می گرداند.

اهمت و ارزش قرآن در بین طلاب، چون فاتح قله های عزت و سعادت است. آموختن علوم اسلامی و غواصی در مسائل شرعی و ابعاد مختلف کمال انسان، با قرآن تحقق خواهد یافت.

برگزاری مسابقات قرآن تنها بهانه ای برای ایجاد انگیزه و شناخت استعدادهای طلاب است و این رقابت و تلاوت معجزه بزرگ پیامبر(ص)، دریایی از حکمت و برکت و نور را به ارمغان خواهد آورد.

عیوضی معاون فرهنگی- تربیتی حوزه های علمیه استان همدان در گفتگو با خبرنگار آوای فامنین گفت: حدود 1500 خواهر طلبه در شهرستان، مشغول تحصیل هستند و در کنار بحث و درس، قطعا برنامه های فرهنگی می تواند اثرات کسب علوم اسلامی را چندین برابر نماید.

وی با اشاره به اهمیت تلاوت قرآن در بین مسلمانان و انس طلاب با محافل قرآن افزود: مسابقات حفظ و قرائت و تفسیر قرآن، در مقاطع مختلف برگزار می شود. بر ماست که با روشن کردن مشعل فروزان کلام وحی، غبار غربت و محجوریت قرآن را بزداییم و آن را سرلوحه زندگی قرار دهیم و با تمسک به قرآن و عترت از نجات یافتگان باشیم.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه همدان ادامه داد: قرائت قرآن ذرات وجود انسان را نشاط می بخشد و کسی که قاری قرآن است، قطعا مسیری را برای کمال و رسیدن به عرش خدا یافته است. لحظه هایی که معرفت قرآن را کسب نمودیم، به دلهایمان نوید آرامش و اطمینان را بخشیده ایم، که: ” الا بذکرالله تطمئن القلوب ” (سوره رعد آیه 28)

وی با بیان اینکه کلاس قرآن سرشار از پاکی و خلوص است خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقات قرآن در بین خواهران طلبه تنها برای ایجاد انگیزه و ترویج فرهنگ قرآن و شناخت استعدادهای طلاب است.

عیوضی تصریح کرد: بر مونسان وحی است که قدر این نعمت بزرگ الهی را بدانند و با تجلیل از افرادی که قدم در مسیر عزت و سعادت برداشته اند، مسیر روشن هدایت را راهنما باشند. همانا که تلاوت کننده و شنونده قرآن ثواب یکسانی دارند. برآن شدیم تا از برگزیدگان قرائت در رشته های ترتیل و تحقیق تجلیل نماییم.

وی گفت: آزمون مقدماتی در مدارس با تلاش معاون فرهنگی و اساتید برگزار شده است و از هر شهرستان دو نفر انتخاب شده و برای سطح استانی به مدرسه علمیه الزهرا(س) آمده اند تا به امید خداوند، منتخبین برای مسابقات کشوری از بین این خواهران مشخص شود.

عیوضی ضمن تقدیر از اساتید داور و از معاون های فرهنگی مدارس شهرستان ها و حضور قاریان اظهار کرد: ترنم قرآن گوش و دل و وجود انسان را جان می بخشد و امیدواریم در قسمت فرهنگی تربیتی مدارس علمیه به این امر رنگ تازه بخشیده و با قرائت چند آیه ای از کلام وحی، هر روز قبل از کلاس ها، باعث طراوت و تازگی قلوب طلاب شویم.

 

 

انتهای پیام/حاجیلو



فرم در حال بارگذاری ...