« عرض تسلیت به مناسبت درگذشت هموطنان در مناطق زلزله زده کرمانشاهسفر به دیار خورشید هشتم، حرم مطهر حضرت امام رضا علیه السلام »

کلاس اخلاق با حضور امام جمعه شهرستان فامنین در مدرسه علمیه الزهرا(س) برگزار شد

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 9ام آبان, 1396

امام جمعه شهرستان فامنین در کلاس اخلاق خواهران طلبه شهرستان فامنین گفت: حوائج در دنیا و عزت و احترام در دنیا ظاهری است و گاهی افراد وقتی دنیا به دنبالش می آید خوشحال می شود و اگر روزی مثلا انگشترش را گم کرد غمگین و افسرده خواهد شد. نکته مهمی قشنگ است اینکه مشغول دنیا نشوید.

حجت الاسلام والمسلمین رضا مصباح با اشاره به خطبه 79 نهج البلاغه اظهار کرد: حضرت علی علیه السلام مطلبی را عنوان می کنند برای کسانی که می خواهند در مسیر حق قدم بردارند. آنه هدف خلقت را فهمیده اند و کسانی که به این یقین رسیده اند که حضرت پیامبر انسان را در درک معرفت سه گروه دانستند. بعضی ها دنبال هوا و هوس هستند و گروهی دنبال آمال و آرزوها هستند و حوائج شخصی خودشان را ترجیح می دهند. گروه سوم کسانی که قوه ادراکی خود را قلب خود قرار داده اند. قوه ای که معرفت را زیاد می کند.

وی افزود: بعضی قلب ها دنیایی است و حوائج در دنیا را می طلبد و اقوال و ادبار دنیا تأثیر گذار است تا حدی ک برای دنیا گریه می کند . مثلا شی یی را گم کرده است همیشه در پی آن است و اگر ترس از گناه نداشته باشید، سرشار از گناه خواهی شد. ما چون ترس خدا را داریم بعضی از کارها را انجام نمی دهیم. 

استاد اخلاق اذعان کرد: گمراهی انسان را هلاک می کند و زندگیش را می گیرد. اگر کسی بداند و عمل نکند نابود خواهد شد. خدا رحمت کند کسی را که گوش شنوا دارد و در این جامعه پر از گناه از خود مراقبت می کند و آبرو دار است. پس یک طلبه که در حوزه است باید نوع پوشش خود را مراعات کند و به مراقب اعمال و افکار خود باشد و کاری نکند که قلب امام زمان را برنجاند.


فرم در حال بارگذاری ...